zondag 4 februari 2024

"oude vriend" jarig

 In april 1970 verhuisden we van Den Haag naar Zeist. We kwamen in een wat grotere flat terecht dat was fijn met twee kinderen. Daphne was toen net ongeveer 6 weken. De snelweg  van Amersfoort naar Utrecht was er nog niet maar wel in aanbouw. We hebben er nog op getennist (de vangrail was er al). Ook was achter de weg een bos Panbos denk ik, daar zagen we vanuit onze keuken de hertjes water drinken uit een vijvertje. Wat vonden we dat prachtig. Toen de weg klaar was waren wij gelukkig al verhuisd hoewel er nu een hele grote overkapping is over dat stukje vraag ik me af hoe het geluid zal zijn daar. Maar, waarom vertel ik dit eigenlijk??? ha, ha.

Oh ja... ik weet het weer, in die tijd werden we lid van verschillende verenigingen en ook deed Ed iets bij de Vastenactie van de kerk waar we toen bij hoorden. Dit was een studentenparochie en we hebben daar een fantastische en hele leuke "kerktijd" gehad. En daar leerden we onze vriend kennen. We hebben veel met hem en zijn vrouw opgetrokken, later is het contact wat verwaterd, zij verhuisden naar Druten maar toch bleven we elkaar op de hoogte houden van het reilen en zeilen in onze gezinnen. Een paar jaar geleden is zijn vrouw helaas overleden. Hij woont nog steeds in Druten en wij zijn in Zwolle gaan wonen. Zo af en toe zoeken we elkaar een keertje op. Hij heeft familie in Bolsward dus als hij daar heen gaat komt hij zeker bij ons langs. Ha. ha ik moet nu om me zelf lachen, ik wilde schrijven "om kort te gaan hij is de 7e jarig", maar laat ik dat maar weglaten. Anyway, hij is dus de 7e jarig en wordt ? 74/75/76? jaar  en hij krijgt altijd een kaartje.

Deze dus

Ik mocht de dies van Daphne lenen en ga er aankomende dagen nog snel een paar kaarten mee maken, zo makkelijk voor een man.

Fijne zondag nog en liefs

7 opmerkingen:

!neke zei

Mooi deze kaart !!!!
Heb de stans ook !
Zeker geschikt voor een man !!!!
groeten Ineke

Henriët zei

Om kort te gaan schrijft ze dan na een heel verhaal 😂🤣😂
Altijd leuk om mee te lezen over jullie wel en wee. En als je eenmaal begint met herinneringen ophalen.....
Wat een leuke kaart maakte je voor jullie vriend. En met mooie papiertjes hebben de letters niet zo heel veel meer nodig.
Groetjes van Henriët

Angélique zei

Als je even doorgaat heb je een heel boek, haha! Wel gezellig hoor, leuk om te lezen dus laat je niet weerhouden.
Het is zeker een heel leuke kaart. Die mal is zo fijn, kan voor meerdere gelegenheden en eigenlijk voor iedereen wel passend te maken, ik heb hem ook.

GerJanne zei

Ik lig helemaal in een deuk, maar wat ontzettend leuk om te lezen, Marja!! Ja die overkappingken ik, daar reed ik wekelijks minstens 3 keer onderdoor, toen ik naar Matthijs ging die toen in Utrecht in het ziekenhuis lag, je weet het nog wel......
Je kaart voor de oude vriend is heel gaaf. Inderdaad en fijne stans voor een man.

Elly zei

Heel mooi deze kaart en die herinneringen ook altijd, leuk te lezen.
groetjes Elly

Freubelmina zei

Wat een prachtige herinnering van jou om terug te lezen…hoe vliegt de tijd dan hè 🫣
Je kaartje is erg leuk en vrolijk, hij zal gewaardeerd worden xx

Martha zei

Leuke kaart Marja
Die stans is zo handig he!
Oja die overkapping kennen wij ook goed veel gereden daar
Je verhasl is gezellig net alsof we aan het 'buurten" zijn
Liefs Martha