donderdag 1 februari 2024

Kerstkaarten donderdag en maandchallenge

 Het is al weer donderdag dus kerstkaartendag. Bij 52WTC is de maanduitdaging deze keer een kaart maken met een van de dieren uit het kerstverhaal. Nu had ik al heel lang een uitgeknipte ezel liggen en die wilde ik verwerken. Dat was afgelopen vrijdag, toen Daphne hier was en zij vond deze ezel niet zo leuk maar ik heb het toch maar doorgezet, wilde hem eindelijk een keertje kwijt. Daar is dus de ellende mee begonnen. Ik had het Merry Christmas met een goudkleurig embossing gemaakt, vond dat toch niet zo mooi bij de glinsterende, goudkleurige sterretjes rondom de ezel en op advies van Daphne maakte ik hem in het zwart "want dat zit ook in het haar van die ezel mam". Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag wilde ik toch weer die zwarte stempel veranderen en wilde de stempel met die pakken uit de kerstbak. Had ik gedacht, die zat er niet in en daar is de zoekactie mee begonnen. 4 dagen heb ik me suf gezocht met behulp van Ed, maandag nog met Daphne en Ariënne. Maar nergens te vinden.

Gistermorgen nog één keer mijn dp blokken uit de kast gehaald en nagekeken en Ed heeft de kerstbak nog een keer leeg gehaald (voor de 15e keer denk ik). Toen heb ik me er maar bij neergelegd en besloten niet meer te zoeken. Wat denken jullie??? Nog geen half uur later maakt ik een laadje open van een papierkastje en daar ligt het gewoon...??? Eerlijk waar daar hebben we allemaal in gekeken en ik denk dat door het heen en weer schuiven het zakje met stempels onder het papier uit is geschoven. Hoe dan ook, het is weer terecht. Tjonge jonge wat kan een mens druk zijn. 

Maar nu eerst de kerstkaart, ik link hem wel naar


52WTC hoewel ik hem uiteindelijk zelf ook niet zo heel erg  geslaagd vind en de stempel veranderen is ook niets meer van gekomen. 

En dan toch nog maar de foto van mijn terug gevonden , verborgen


"schat". pfft.

Fijne dag en liefs van mij. 

14 opmerkingen:

Freubelmina zei

“Daar is de ellende begonnen” 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Fijn dat je hem terughebt en de ezelkaart is mooi, ik vind het plaatje wel lief xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Whaha, die regel "daar is de ellende begonnen ",ik lag meteen in een deuk. Ik vind het een leuke ezel, lekker stoïcijns onder alle "ellende " hihi. Je hebt het maar druk gehad met deze inzending Marja.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Jantine zei

Wat een geweldig bericht, Marja, hoewel het voor jou niet zo geweldig was waarschijnlijk... Maar ik moest, net als Miranda, al lachen toen je schreef "en daar is de ellende begonnen"...zo'n herkenbaar verhaal, trouwens, dat er een hobbyding zoekraakt en niet te vinden is tot het er ineens ligt...Ik heb vroeger een aflevering van The Twilight zone gezien, waarin kleine mannetjes elke keer dat je met je ogen knippert je hele kamer afbreken en weer opbouwen, daar haalden ze energie uit ofzo. Maar in elk geval: soms vergeten ze iets terug te leggen. Als je dan hardop zegt wat je mist leggen ze het volgende keer weer terug.... Soms voelt het echt alsof het zo gaat.
Je kaart vind ik heel leuk, die ezel is toch wel leuk hoor!
Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

alma.heijenk@gmail.com zei

hahaha, wat een ellende als je iets kwijt bent.
gelukkig weer terecht.
groetjes Alma

Martha zei

Ondanks jouw "ellende" heb ik erg moeten lachen, Marja
En eigenlijk lijkt het op mijn verhaal wat ik je al vertelde, onder een stapeltje papier meegelift
Haha, maar je hebt eennleuke jaart gemaakt en ik vind het ezeltje lief
Liefs Martha

!neke zei

Helemaal leuk je kaart !!!
En gevonden...top....
word je toch weer blij van !!!!
groeten Ineke
DT52WTC

Henriët zei

Je laat ons vandaag wel lachen met jouw verhaal. Maar wat kun je dan zoeken en zoeken om het dan op een onverwachte plek weer terug te vinden.
Bij mij ging het vorig weekend andersoms.....ik vond een stansje (het lijf van een diertje van MD) maar ik ben niks kwijt. Heb geen idee van welk dier dit kan zijn want al mijn beestjes zijn compleet. Rara hoe kan dat?
Maar ik vind jouw ezelkaart goed gelukt hoor!
Groetjes van Henriët

Anita van Deur zei

O Marja dat waren geen goede dagen voor je, ook ik schoot ik de lach bij het lezen van je verhaal. Je kaart vind ik leuk met de stoere ezel mooi met het rood erbij!

Annemarie en Merit zei

Of ik mezelf zie en hoor....uren kun je bezig zijn met iets te zoeken...haha.
Je kaart is een lieverd!
Bedankt voor je deelname bij 52WTC.
Liefs annemarie en Merit DT 52WTC

Wies zei

Leuke kaart met de ezel die door het frame heen kijkt. Ha, ha, ja, wat een gedoe zo'n zoektocht naar een verloren stempel.😉😀 En wat kun je er soms "heerlijk" overheen kijken. Maar gelukkig heb je hem toch teruggevonden.

Angélique zei

Jaaaaahhh, gevonden! Fijn dat het setje weer terecht is! Het heeft je in ieder geval van de straat gehouden, haha.
Ik vind je kaart leuk, de ezel is ook leuk, maar als zijn oortjes rechtop hadden gestaan was hij nog leuker geweest.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Gezellig samen kerstkaartjes maken, ha ha, de ellende is begonnen. Het is een mooie kerstkaart geworden, het ezeltje is schattig. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Marijke zei

Ik vind het een leuke ezel en een leuke kaart. En wat kan je druk zijn he met iets wat je niet meer kan vinden! Een bekend verhaal maar gelukkig met een goede afloop!
Fijn dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

Suzan zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt voor de januari Challenge!
Superleuk verhaal erbij!
Bedankt voor het meedoen!
Groetjes Suzan
DT 52WTC
Creaties Suzan op FB