zaterdag 6 februari 2021

D en M challenge 2021 januari



 Van de week kwam Daphne heel onverwacht op bezoek. Zo gezellig weer, even lekker ouderwets kletsen en we zijn meteen weer op de hoogte van het reilen en zeilen van het gezin en vooral o.a. onze kleinkinderen. Bij het weggaan riep ze nog, staand bij de deur, dat ze een  leuk idee had en het nog zou what's appen.

Het idee was om dit hele jaar elkaar elke maand een opdracht te geven  een kaart te maken, om en om bedacht.

Januari moesten we dan nog "inhalen" en ik riep meteen dat ik dat wel wilde verzinnen omdat ik een goed idee had. Dat was een beetje vals spelen want ik had al een kaartje klaar staan. Het was het flapkaartje van Martha. Ik had net gelezen dat GerJanne er zo'n moeite mee had gehad (net als ik) en uiteindelijk Martha had geraadpleegd. In gedachten zag ik Daphne  al ploeteren. Dat was ook zo, ik kreeg al snel een berichtje dat het zo'n vreselijk moeilijk model was (of eigenlijk, woorden van gelijke strekking die ik hier niet zal herhalen).

Toen bedacht ik dat ik toch maar weer even zelf ook aan de slag moest gaan en, verdraaid, ik liep ook weer tegen hetzelfde euvel aan. Maar, na tig keer de foto's bij Martha bekeken te hebben, is het weer gelukt en kreeg Daphne gisteren het kaartje in de bus. En ik dat van haar, zo leuk. Gaan jullie ook bij haar even kijken. Onze kaartjes zijn toch wel heel verschillend. En......toen we helemaal klaar waren kregen we, als klap op de vuurpijl, een berichtje dat Martha een filmpje had gemaakt met daarin, heel duidelijk, de uitleg van het schuifsysteem. 😂😂.

Voor februari heeft Daphne "gebruik washi tape" verzonnen. Ik heb het al klaar, wacht nu op Daph.

Hier het kaartje, leuk hè.

Fijn weekend allemaal en blijf gezond.


Poe, poe, dat had wat voeten in aarde maar....het is gelukt. 



19 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk idee om elkaar zo uit te dagen en jullie hebben er allebei echt heel iets moois van gemaakt Marja. Ik snapte van de beschrijving al niet veel dus heb me nog niet aan dit model gewaagd maar misschien nu het filmpje eens bekijken.
Lieve groetjes Miranda

Daphne zei

Ja, daar issie.
Ik vind het zo'n vrolijk kaartje, met het oranje en het goud erbij.
Het idee van de vele tekst stempels vond ik leuk bedacht.
Wij (Jade en ik) miste alleen een persoonlijk berichtje in de kaart, jij dacht vast, al die teksten, het moet genoeg zijn, haha.
Leuk hè, deze uitdagingen!! Dat we dat niet eerder verzonden hebben.
Ik ga vandaag aan de slag met mijn Februari kaart, komt vast goed, ik heb al een leuk idee.
Dikke kus.

Ina ( Frysk Famke ) zei

Hallo Marja,

Wat leuk om elkaar uit te dagen en te inspireren. Zag bij Daphne haar kaartje en die van
U is totaal anders. Prachtig in deze kleuren. Ik zag mij zelf dit model al niet maken en
ik lees dat zelf naar 1x maken de tweede nog de nodige knelpunten.

Maar zeg nooit nooit....hihi

Groetnis fan Ina

Diny zei

Je hebt jezelf een moeilijke opdracht gegeven Marja....maar wat super leuk gedaan!
Ik heb net ook al bij Daphne gekeken....zij had er ook moeite me.
Leuk dat jullie dit samen doen!
Groetjes Diny

Crealientje zei

Hoi Marja,
Wat leuk dat jullie elkaar uitdagen:)
Mooie vrolijke kaart heb je gemaakt!
Je hebt van Daphne ook al zo'n leuke uitwerking gekregen.
Veel plezier samen met de Februari challenge!
Fijn weekend, liefs Crealientje.

Crealice zei

wat leuk deze maandelijks uitdaging. Heel erg leuk kaartje.

Elly zei

De jouwe is ook heel mooi geworden. Kom net van Daphne af..wist niet dat het je dochter was, echt leuk.
Groetjes Elly

Angélique zei

En nu voel ik mij ook uitgedaagd om het model te proberen, haha. Leuk voor Valentijn.
Deze is ook heel mooi! Fris en vrolijk, heel anders dan die van Daphne, die is meer lief romantisch. Leuk dat jullie elkaar uitdagen.

Haakmuts zei

Ik kom even via Daphne hier een kijkje nemen en dan verbaasd het me niet dat Daphne ook zulke mooie kaarten maakt, ze heeft het van niemand vreemd.Het is kostbaar, bijzonder en uniek om deze hobby samen te hebben en samen te delen,ook deze Flapkaart is prachtig geworden. 👍👍

Henriët zei

Na een bezoekje bij Daphne ben ik hier ook even een kijkje gaan nemen. En ook hier zo'n leuke flapjeskaart. Deze is ook al zo mooi. Lekkere vrolijke kleuren.
Heb het model zelf vorige maand gemaakt toen GerJanne mij uitdaagde en had ook eerst moeite met het meganisme maar ook hier is het gelukt.
Ik ben ook meteen volger geworden.
Groetjes van Henriët

Ilse zei

Wat een leuke kaart, ziet er ingewikkeld uit...
Groetjes,
Ilse

Martha zei

Ha Marja, ik kom net bij Daphne vandaan en las van jullieuitdaging
Heel leuk en prachtig resultaat
Sjonge nijn modelletje heeft wel wat stof doen opwaaien, daar was ik me niet zo van bewust, maar hopelijk heeft het filmje toch wat duidelijkheid gebracht
Liefs Martha

Wies zei

Ik heb net de flapkaart van Daphne bewonderd en nu die van jou. Ook een hele leuke uitwerking. En een heel goed idee om elkaar iedere maand uit te dagen. Ben benieuwd naar de resultaten van jullie februari uitdaging.
Groetjes, Wies

GerJanne zei

Leuk dat jullie elkaar gaan uitdagen! Het motiveert en is zo leuk als je samen bezig bent apart van elkaar, met hetzelfde.
Ja, die flapkaart is niet de makkelijkste, maar de jouwe is erg leuk. Ik heb het filmpje van Martha ook gezien en ga het zeker nog een keer proberen...

Colien zei

Superleuk dat jullie elkaar hebben uitgedaagd met dit model.
Jouw uitvoering is ook mooi geworden!
grtz Colien

Freubelmina zei

Hoi Marja, ik kom via Daphne hier en wat hebben jullie elkaar goed uitgedaagd,gezellig.
Ik vind het kaartje van Daphne al erg leuk maar deze van jou is ook SuperMooi, leuke tekststempels erop.
Martha heeft wat op gang gezet in blogland....wie weet waag ik me er toch ook maar eens aan.....
Fijne zondag en lieve groetjes, Wilma Xx

Anita van Deur zei

Prachtig!

Monique zei

Ik ben al bij Daphne geweest. Dat was een mooie kaart. Maar die van jou is ook prachtig. Weer heel anders. Ik heb het filmpje al bekeken en opgeslagen. Ik ga hem zeker maken. Ben benieuwd naar de washitape kaart.
Fijne zondag, liefs Monique

Caroline Cards zei

Via het blog van Daphne ben ik hier beland. Wat leuk zo'n uitdaging die jullie samen elke maand maken! Deze kaart is heel erg mooi in deze vrolijke kleuren en het model vind ik geweldig!
groetjes, Caroline