zondag 3 maart 2019

Zwager wordt 80.

Daphne schreef al op haar blog dat zij zo'n plezier had gehad om mijn manier van werken. Ik vind het altijd grappig hoe anders wij te werk gaan dus ze mag er best een beetje mee spotten, we zijn aan elkaar gewaagd.
Afgelopen woensdag gingen wij samen een kaart maken die we hadden gezien bij Martha. Ik had thuis eerst een proefje gemaakt omdat één en ander nog wel een fout gaat bij mij en omdat ik dacht dat het een "moeilijk geval" was. Mijn man roept altijd, als er weer eens iets fout is gegaan: "maak dan eerst een proefstuk van printpapier!!" daar wordt ik dan weer kriegelig van maar deze keer dacht ik dat hij wel eens gelijk kon hebben en inderdaad, kaart was niet zo moeilijk als ik dacht.
Dus wij aan de slag. Ik keurig alles afmeten en Daphne houdt daar niet zo van, die ging meteen vouwen. Uiteindelijk heeft zij, geloof ik, 3 kaarten gemaakt en ik  één. Pfffft.
Vanmorgen heb ik hem even afgemaakt want ik moest het randje langs het rondje aan de binnenkant nog uitsnijden. Dus...hier komt ie!

Jullie begrijpen vast wel dat, als je de kaart dichtvouwt, het getal onder de flapjes zit en je kan natuurlijk ook iets anders daar opplakken, dat heeft Daphne gedaan.
Man en oudste dochter hebben zich weer in het carnavals gewoel gestort, ze waren gisteren vroeg thuis en we hebben heerlijk na zitten kletsen met een drankje en een hapje er bij. Uiteindelijk gingen we om half één naar bed, veel te laat natuurlijk. Man had ongeveer 250 foto's genomen tijdens de optocht en vanochtend hebben we ze bekeken, zo krijg ik toch wel van alles mee en vanmiddag heb ik ze weer weggebracht waarna ze vanavond met de bus of taxi naar huis komen. Goed geregeld dus. Ze gaan wel ieder hun eigen weg, dochter is met een hele grote groep en man gaat liever in zijn eentje rondstruinen, helpt af en toe een uurtje in een café als de crew gaat eten. Vroeger draaide hij daar ook muziek maar dat is tegenwoordig met al die nieuwe apparatuur, niet meer nodig.
Voor hen is morgen middag het feest afgelopen. Dan hebben ze genoeg feest gehad.
Ach, a ge maar leut het.  

8 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oh wauw wat is je kaart goed gelukt Marja. Ik wil me ook nog aan dit model wagen maar hij lijkt me inderdaad ingewikkeld dus stel ik het steeds uit..LOL. Een mooie, leuke kaart voor iemand die 80 wordt. Ik heb me weer vermaakt met knutselen, manlief is in de garage aan het sleutelen aan z'n motor en onze jongste heeft de hele dag op de bank liggen bijkomen van carnaval gisteren.Hier dus ook A Ge Moar Leut Et ;p
Lieve groetjes Miranda

Rosina zei

Een prachtig kaartje is dat Marja voor je jarige zwager...en leuk dat jullie samen gezellig aan de freubel zijn geweest...Een geweldig leuke modelletje is het geworden
Wij hebben dit jaar helemaal niets gezien van de carnaval...we wilden vandaag wel de optocht in het dorp gaan kijken, maar met die regen hebben we ons er niet aan gewaagd...
groetjes Rosina

Nancy Soetaert zei

tof kaartmodelletje he, en afhankelijk van de uitleg meer of minder moeilijk te maken heb ik al ontdekt...
Groetjes
nancy

Monique zei

Wat een mooie kaart is het geworden Marja. Dit model heb ik ook al eens gemaakt. Hier liggen de kinderen hun roes uit te slapen. Ze hebben een mooie carnaval gehad. Ik ook, lekker gefreubeld en nog even naar de hobbybeurs in Assen geweest. Carnaval is niet aan mij besteed.
En mannen kunnen echt niet zoeken hoor ;-))
Lieve groet, Monique

Dora zei

Haha. Ik had het verhaaltje van je dochter al gelezen. Ze schreef het erg leuk. Je kaart is heel mooi geworden.

Martha zei

Hoi hoi Marja
Wat een mooie kaart is het geworden ben ik toch wel blij om dan is mijn uitleg duidelijk geweest!
Leuk dat je man en dochter gaan carnavallen, wij hebben het niet in ons bloed maar de gezelligheid vinden we toch wel leuk dinsdagmiddag is hier in ons dorp de optocht is niet zo groot maar wel beregezellig in Berenland zoals het nu heet!
Liefs Martha

Daphne zei

Knap hoor mam.
Jij hebt en dcht heel erg mooi gemaakt.
Eerlijk is eerlijk, omdat jij altijd zo precies bent zijn jou kaarten ww l super mooi afgewerkt!!
Dáár kan ik dan weer een voorbeeld aan nemen 😉.
Maar ach, a ge moar leut het, en dat hebben we wel altijd hè, tijdens het samen knutselen.

Angelique zei

Hele mooie kaart, slim om eerst een proefje te doen van printpapier. Dit model heb ik al eens op een workshop gemaakt maar heb me er thuis nog niet aan gewaagd. Ik ben ook van alles meten hoor.
Carnaval vier ik al lang niet meer, geen zin meer in maar m'n dochter heeft ervan genoten.
lieve groetjes Angelique