maandag 18 maart 2019

Suhsi en meer.

Op mijn verjaardag de 20e febr. kreeg ik als cadeautje van onze kinderen en kleinkinderen, een keertje sushi eten maar dan wel zelf gemaakt. Dat vind ik altijd zo gezellig, zo met elkaar bezig zijn, lekker een beetje kletsen en flauwe kul maken. Wijntje erbij en als afsluiting samen alles lekker oppeuzelen.
Onze oudste dochter, Daphne en oudste kleinzoon waren er het drukste mee. Ik mocht af en toe komkommer snijden en zalm en tonijn en zowaar mocht ik ook nog een kleine tonijnsalade maken.
Ook mocht ik wel de rijstballetjes kneden maar dat had ik na één al snel bekeken, dat was niks voor mij, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar dus Daphne en Ariënne hebben dat maar afgemaakt.
Het zag er geweldig uit en het smaakte ook heerlijk dat kunnen jullie je vast wel voorstelen als je de foto ziet.
Vandaag ben ik bezig geweest om een oud kastje wat afgedankt was door Daphne, met krijtverf te behandelen, voorlopig is dat goed gelukt nu maar afwachten of het blijft zitten die verf.
Het kastje stond al buiten in de regen, ik kreeg opeens het idee dat het misschien wel handig zou zijn als we het in onze voortent zouden zetten, een plank erover en dan kan het dienen als aanrechtje. Dus, hup in de auto. Nog twee weken ongeveer, dan mogen we weer. Met dit weer heb ik nog niet zo veel zin maar dat komt nog wel als het zonnetje weer gaat schijnen.
Fijne dag verder en groetjes


Het hele oude krukje van mijn overleden zus ook maar onder handen genomen het zit nu in de plamuur en ik ga nog bedenken wat voor een kleurtje ik het ga geven. De pootjes blijven zwart. 
Doei


8 opmerkingen:

Crealientje zei

Dat ziet er lekker uit!
Moet zeggen dat ik niet weet hoe Sushi smaakt. Heb het nog nooit gegeten.
Word hoog tijd😋.
Goed idee van het kastje. Krukje is ook leuk om 2 leven te geven.
Het weer beloofd beter te worden, wie weet hebben we over 2 weken 20C.
Succes veder met opknappen.
Lieve groetjes Crealientje.

Annerieke zei

Wat zien de hapjes er mooi uit zeg! Dat was vast smullen. Handig zo'n kastje op de camping, het zonnetje komt er trouwens aan hoor.

Daphne zei

Wat was het lekker hè mam?!!
En alles BIJNA op, niet normaal toch, zoveel sushi met 8 personen......vandaag hebben we er nog lekker van gesmuld hoor, ju is het echt helemaal op.
Super leuk, dat kastje, zo blij dat het "kastje van Opa" nog een 2de leven (of beter, een 3de leven) krijgt.
Hopen dat het een poosje blijft zitten, die verf, dan hebben jullie er vast veel plezier van.
Kus en tot morgen.

Monique zei

Dat ziet er goed uit Marja. Dat was vast en zeker smullen.
Lieve groetjes, Monique

GerJanne zei

Wat een boel sushi en wat ziet het er professioneel uit!! Wauw! Ontzettend leuk dat jullie dat met elkaar hebben gemaakt en gegeten....
Ook het kastje wordt vast perfect voor op de camping. En mooi die kruk, tenminste het idee dat hij van je zus is geweest, mooi moet hij nog worden!

Joanne kramer zei

Wat ziet dat er geweldig uit!! Heerlijk!
Leuk hoor dat kastje. groetjes Joanne

Martha zei

Hoi hoi Marja
Wat heerlijk al die Sushi en het ziet er zo gezellig uit!
Leuk zó met elkaar, mooi verjaardagskado!
Leuk project dat kastje, je zult er op de camping veel plezier aan hebben, ik ga vanmiddag onze caravan een binnnenbeurt geven, de buitenkant heb ik met het mooie weer 3 weken geleden schoongemaakt!
Ook het krukje met emotionele waarde wordt vast heel mooi!
Fijne dag verder!
Liefs Martha

Atelier Valerie zei

Wat een heerlijke feesttafel Marja 👍 voor je verjaardag
Dat kastje in groene krijtverf is echt prachtig
Het stoeltje zou ook wel mooi zijn in die kleur
Nog een fijne namiddag ... liefs Valerie ♥