zondag 31 maart 2019

Andere bezigheid.

Dat zeker een  heel ander klusje.
We hadden in onze voortent altijd een heel oud kastje staan met daarop een plank wat dan dient als aanrechtje. Het gasstelletje er op en andere dingen.
Ik was erg gehecht aan dat kastje, het kwam bij onze oudste dochter vandaan en we hadden dat samen ooit eens op een rommelmarkt gekocht en gelachen met de wtwee mannen die het verkochten. Ze kwamen het ook nog thuis brengen, ook weer met veel plezier.
Ik heb het samen met haar toenmalige vriend zwart geverfd en zij heeft het met al haar verhuizingen steeds meegenomen. Uiteindelijk kon ze het niet meer kwijt en heeft het in mijn zolderkamer gestaan tot we op zoek waren naar een kastje voor onder die plank. Opeens "zag "ik het en heeft het een flink aantal jaren dienst gedaan op de camping. Vorig jaar was het echter helemaal "op" en we kregen van iemand twee van die mooie  kampeerkastjes, ook vrij stevig. Daar paste de plank ook op maar het was uiteindelijk niet zo handig. Daar moest dus iets anders voor in de plaats komen.
Nu was Daphne opeens aan het veranderen in huis en zette zij een kastje buiten om naar de "stort" te brengen.
Ik had er al eens naar gekeken maar zag het niet zitten om er iets mee te doen. Tot een week of twee geleden, ik merkte dat het de goede hoogte had en ik bedacht opeens: ik ga bij de Action krijtverf kopen en er gewoon overheen schilderen. Nu was het fineer hier en daar los geraakt, dat heb ik er zo goed mogelijk afgestoken en het verder maar zo gelaten, zit toch aan de zijkanten en bovenkant en daar zit die plank op. Ook de binnenkant nog geschilderd met gewone verf (acryl).


Het staat al op zijn plek en ik denk dat het wel gaat bevallen, het vorige kastje was ongeveer hetzelfde model. Dus nu hebben we een kastje in de voortent van onze jongste dochter en schoonzoon ( het is van zijn opa geweest dus "het kastje van opa"). We zijn overgegaan van :"het zwarte kastje" naar "het kastje van opa". Leuk geworden hè.
Groetjes

9 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk verhaal bij je mooi geworden kastje Marja. Dit is ook duurzaam bezig zijn, spullen een tweede of derde leven gunnen, ik hou ervan ;)
Lieve groetjes Miranda

!neke zei

Leuk verhaal bij dit kastje !
Snap helemaal dat je er blij mee bent !
Ik hou daar ook van,
groeten Ineke

Sarah zei

Dat is zeker leuk! Ik hou ervan!

Daphne zei

Ja mam, wij deden het kastje dus weg omdat het niet mooi meer was, maar nu willen we het eigenlijk wel weer terug!
En omdat het dus van opa is geweest, van ONZE opa, vinden wij ook dat dat moet kunnen.
Dus...... morgen even komen brengen, lukt dat??

(Zonder gekheid, het is super SUPER mooi geworden nu.
Geniet ervan je kan er een hoop spullen in kwijt)

GerJanne zei

Dat is helemaal geweldig! Hihihi..... die Daphne, die wil het nu wel weer terug, lees ik. Soms gaat dat zo, als het dan en nieuw leven krijgt is het gewoon een ander kastje... Daar ga je heel veel plezier aan beleven denk ik!

Joanne kramer zei

Wat heb je dat kastje mooi opgeknapt! Super!! groetjes Joanne

Creatiels zei

mooi opgeknapt, geniet ervan
groetje
Els

Atelier Valerie zei

Best een mooi opgeknapt kastje 😍
Leuk dat het in de familie blijft
Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

Dora zei

Inderdaad. Mooi opgeknapt deze nostalgie kastje.