zondag 13 november 2022

Verhaal van het schilderen

 Het is een lang verhaal maar ik zal proberen het zo kort mogelijk te doen. Toen wij in oktober 2019 een aanbieding kregen van een huur appartement, heel onverwachts, is het allemaal heel snel gegaan. Huis opruimen, verkopen en verhuizen. Opruimen was het meeste werk, verkoop huis was zo gebeurd en eind januari zijn we verhuisd. Eigenlijk wilden we nieuwe meubels kopen maar omdat het allemaal zo snel ging hebben we eerst alles maar meegenomen. Toen kreeg Ed last van nierstenen en brak corona uit. Van winkelen kwam niets meer en de oude spulletjes in het nieuwe huis was ook wel weer leuk en zo makkelijk want we konden bijna alles zo weer terug vinden. Daarna was het weer camping tijd en daarna kreeg ik heel erg last van mijn knie die ook nog vervangen werd.

Maar, eindelijk zijn we nu een beetje tot rust gekomen en omdat het appartement weinig licht heeft, wilde ik meer kleur in huis brengen maar hoe??

Opeens kreeg ik via internet een advertentie van vloerkleden en binnen een dag hadden we een ander vloerkleed gekocht, dat bracht al wat meer kleur. Toen kreeg ik alsmaar berichten van Daphne dat zij zo in huis bezig waren en wist ik wat ik wilde doen met ons tv kastje, schilderen in een levendige kleur dat bij het kleed paste. Ook had ik nog een klein tafeltje staan, ook dat in een andere kleur geschilderd.



kastje Ed's moeder voor....

en na


tv kastje en tafeltje voor....
en na
.

Ik ben er en week mee bezig geweest, kreeg de smaak te pakken en nam ook nog een ander kastje op een andere plaats onder handen, dat is nog van Ed's moeder geweest en zijn we best aan gehecht.

De foto's van het tv kastje zijn niet zo heel duidelijk maar ik kreeg het niet anders voor elkaar, ik wilde het kastje er uit halen maar dat lukte me niet.. Maar jullie hebben wel een idee, toch?

Ik heb er veel voldoening van, ben leuk bezig geweest en kan nu weer verder met mijn kerstkaarten.

Liefs en nog een fijne avond  


3 opmerkingen:

Angelique zei

Dat was idd een druk jaar voor jullie en gelukkig nu toch tijd gevonden om wat te veranderen. En het is je goed gelukt, wat passen de geverfde spulletjes mooi bij het nieuwe kleed.
lieve groetjes Angelique

Angelique zei

Ik zie idd dat alles verdwenen is, hopelijk gauw opgelost.

Sarah zei

Inderdaad mijn reactie is weg 🤔
Maar je krijgt een nieuwe:
Ik hou van deze projecten,dat geeft zo veel voldoening. De knopjes in het licht blauw is een heel mooi detail. Bordeaux ook een kleur, die ik graag gebruik. Goed bezig 👍staat allemaal heel mooi en gezellig 😉