vrijdag 25 maart 2022

digitaal inspiratiecafé van Willy Duit

 Voor deze maand had Willy als onderwerp: pastelkrijt gebruiken en bewerken met een kwastje met water. Daarbij ook op gewoon printpapier krijten, en weer voorzichtig met een kwastje met water bewerken. Daarna de achterkant insmeren met baby olie en laten drogen. Ook nog even  met de heat tool. Dan krijg je een vellum effect. Het is niet helemaal mijn ding, dat werken met pastel krijt en ik heb mijn kwaliteit krijtjes weg gegeven aan de ex vriendin van onze kleinzoon (heb ik geen spijt van hoor, ik gebruikte ze toch nooit) en die van de blauwe winkel gebruikt. Die zijn een beetje hard en dat werkt niet zo prettig.

Uiteindelijk ben ik wel tevreden  en vond het leuk om iets te doen waar ik nog nooit mee bezig was geweest. 




Zie hier het resultaat.

Fijne dag en liefs

  


11 opmerkingen:

Angélique zei

Nou, dat zijn heel mooie resultaten hoor, heel knap gedaan.

Daphne zei

Oh joh, dit vind ik wel héél mooi!!
De 2de is lekker voorjaar en de eerste vind ik met kerst, komt natuurlijk vooral door de kleuren.
Maar wat een leuke techniek is dit (lijkt mij).
Misschien nog een paar maken, dan zal je er vanzelf een prof in worden.

karin zei

Ziet er leuk uit Marja.
Groetjes,
Karin

Martha zei

Prachtig resultaat Marja
Heel mooi die kaartjes!
liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Lijkt me een leuke techniek en je kaarten zien er heel mooi en kunstzinnig uit Marja. Mooie kleuren heb je gebruikt.
Lieve groetjes Miranda

alma.heijenk@gmail.com zei

prachtig resultaat, de vlinder kaart vind ik erg mooi
groetjes Alma

Elly zei

Wat zijn ze beiden heel mooi!
Groetjes Elly

GerJanne zei

Ha Marja,
het ziet er super uit! Op school hebben we wel eens met olie gewerkt met de kinderen. Met kerst en dan zo'n kleurplaat van een glas in loodraam. Als je de acherkant dan insmeert met olie is het net echt!

Wilma zei

Je hebt 2 hele mooie kaarten gemaakt Marja, al is het niet echt 'je ding.' Wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en tevens volger bent geworden, Hartelijk Welkom! Mooi om elkaar te volgen en wellicht wat inspiratie op te doen. O ja, en ik zag bij Daphne dat je óók op 20 februari jarig bent. Wat grappig, en ik werd dit jaar 66...
Fijn weekend gewenst.
GROET, Wilma

Anita van Deur zei

Nou Marja, 2 super mooie kaartjes gemaakt!

Freubelmina zei

Ontzettend creatief deze mooie kaartjes Marja.
Ik heb toch meer kaartjes gemist dan ik verwacht had, maar heb wel teruggescrold: ik zag prachtige cardboxen, een gezellige feestelijke kaarten voor Daphne en Jade….veelzijdige en prachtige creaties Marja xx