donderdag 10 januari 2019

Daar istie dan.

Het viel nog niet mee, dat vellum zelf maken. Je moet heel goed uitkijken dat je niet alles onder de olie smeert maar het is me gelukt. Ik heb er zelfs 3 gemaakt want bij als je mee wil doen bij de challenge van Leuke stempels mag je alleen materiaal gebruiken wat daar verkocht wordt.
Ik heb drie soorten distress inkt gebruikt voor de groene kaarten. Eerst old paper, daarna shabby shutters en de donkere is forest moss. Op you tube staat een film van Hella van Leuke stempels waar ze het vellum maken laat zien. Het is de workshop van 21 november.
De bruine kaart heb ik gedaan met vintage photo en walnut stain en ik geloof met Brushed corduroy als eerste, lichte laag. Ik vond de bruine niet zo geweldig maar had hem in het zicht laten liggen en toen ik na een dag weer op zolder kwam vond ik net of het elfje in een bos zit en was ik er toch wel tevreden over. Daar komen ze....


De onderste doet mee aan de challenge. De stempels zijn van dark room door en de inkt is distress inkt.
Later kom ik met heel iets anders, ook heel leuk.
Groetjes maar weer. 

6 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Marja, van de week noemde je al dat je vellum aan het maken was en dat maakte me wel nieuwsgierig. Ik vind het super wat je gemaakt hebt. Gave uitstraling hebben ze alle 3, heel mooi deze kaarten.
Lieve groetjes Miranda

Annerieke zei

Geweldig zijn je kaarten Marja, wat heb je dit mooi gemaakt. Echt een gaaf effect zeg!

Daphne zei

Hihi, en welke vind ik her mooiste....juist, die met het elfje!
Ik ben benieuwd naar deze techniek, hoop dat we gauw weer kunnen knutselen.

Angelique zei

Daar had ik nog niet van gehoord, zelf vellum maken. Maar wat een prachtige resultaten.
lieve groetjes Angelique

Sarah zei

Tof! Nog niet van de techniek gehoord.

GerJanne zei

Ik had er ook nog niet eerder van gehoord, maar je resultaten zijn heel mooi! Ik vind ze allemaal erg leuk, maar de onderste inderdaad, de mooiste! Leuk dat je zo aan het experimenteren bent!