donderdag 7 december 2023

Kerstkaart 51

Bij Cheerful Sketches mocht ik weer gastdesigner zijn deze maand. Voorheen werd ik daar altijd een beetje zenuwachtig van, dat was onzekerheid maar nu heb ik er veel plezier in. Alleen moet ik dan goed in de gaten houden dat ik niet al een creatie te vroeg op mijn blog zet omdat ik vaak meerdere kaarten maak als het goed gaat. Ook deze keer heb ik een aantal kaarten met deze sketch gemaakt maar de kaart die ik heb ingestuurd plaats ik even hieronder want ik kwam al heel lang in mijn bewaarbakje deze afbeelding tegen. Een schatje toch?


Die heb ik gemaakt van een servet. Het bovenste laagje van een servet af halen, dan op kaartkartong huishuidfolie leggen en daar boven op het servet. Dan iets van dun papier er nog boven op (bijv wat je vindt in een schoenendoos als je schoenen koopt)  en dan de strijkbout erover. Goed uitkijken dat je niet het huishoudfolie raakt want dan krijg je een plak laag op je strijkbout.

Goed, toen had ik het plaatje maar het was een beetje groot dus het bleef liggen en eindelijk kon ik het nu gebruiken dank zij het nieuwe blokje dp dat  per ongeluk in mijn boodschappenkarretje terecht was gekomen 😀. Ik link deze weer naar 52WTC want het is al weer donderdag. 

Nu nog even de kaart die ik als gastdesigner voor CS heb gemaakt.

Ook een schatje toch?
Fijne dag en Liefs van mij.

 




19 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn zeker allebei schattige kerstkaarten Marja en die servet techniek ga ik ook eens proberen, nog nooit gedaan en ik heb hier nog best veel mooie (kerst) servetten liggen. Bedankt voor je uitleg. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

alma.heijenk@gmail.com zei

erg leuke kaarten, de servet techniek die je beschrijft heb ik nog nooit gedaan.
gr Alma

Diny zei

Wat een prachtige kaart met de leuke sneeuwpop Marja!
Ook je andere kaart is leuk geworden.
Groetjes Diny

Sarah zei

Zeker een lieve prent van de sneeuwman. Ik heb servet nog nooit op die manier gebruikt, ik doe het met decopatch. Je bent goed bezig. Al je 51 ste kaart!

Marijke zei

Dat zijn twee mooie kaartjes die je gemaakt hebt met deze sketch! Leuk die sneeuwman! Een grappig plaatje en de tweede kaart mooi ingekleurd en een mooi kaartje geworden. Fijn dat je meedoet met de uitdaging van 52 WTC. Groetjes Marijke

joke zei

Twee mooie kaarten heb je gemaakt en leuk de servetten techniek hier op je blog te lezen. Mooi kaartje als gastdesigner heb je gemaakt.
Groetjes Joke

Wies zei

Op de eerste kaart is de sneeuwpop uit een servet een echte blikvanger. Leuke, vrolijke kaart! Ook de kaart die je als gastdesigner hebt gemaakt is mooi geworden. En leuk dat je er ook plezier in had om deze kaart voor Cheerful Sketches te maken.
Groetjes, Wies

GerJanne zei

Oh ja, die techniek heb ik ook gedaan. Was leuk. Je kaartjes zijn super geworden. Onbekende dingen zijn spannend, maar als je het en keer gedaan hebt weet je het en dan wordt het vanzelf leuk.

Nelleke zei

Je bent lekker op dreef en je maakte twee mooie kaarten met de sketch. Fijn ook dat je het allemaal makkelijker doet. Dat is de ervaring toch? Sketches zijn ook leuk om mee te werken. Groetjes Nelleke

Annemarie en Merit zei

wat zijd dit twee geweldig leuke kaarten, die techniek met die servet heb ik ook weleens ooit in een verveleden gebruikt..
Leuk toch om mee te doen aan uitdagingen en dan een voorbeeldkaart mag maken, geniet ervan.

Gezellig dat je er bij bent vandaag.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Martha zei

Leuke kerstkaarten, Marja
Wat een leuke techniek heb je gebruikt met die servetten, deze techniek kende ik nog niet, leuk dat je dit hier hebt gedeeld!
Echt mooi gemaakt!
Liefs Martha

Henriët zei

Wat een leuke kaarten! Die bovenste met de mooie sneeuwman steelt voor mij de show.
Groetjes van Henriët

Elly zei

Mooie kaarten Marja en dat klinkt zeer spannend deze techniek, ik kende dat ook niet.
Groetjes Elly

Colien zei

Twee heel leuke kerstkaartjes!
grtz Colien [52WTC]

Daphne zei

2 Hele verschillende, leuke kaartjes.
Die je voor onze challenge maakte als gast designer vind ik heel erg lief.
De digi is zo leuk en je kleurde het precies in de goede tinten.

Wies zei

Nog even een reactie om je te bedanken voor de mooie vouw-kerstkaart die ik vandaag van je kreeg. Hoop dat vandaag alles goed is gegaan met de behandelingen in het ziekenhuis.

Freubelmina zei

Hoi Marja,
Ik denk dat mijn eerdere reactie in je snap staat want ik schreef nog dat ik ook vaak zenuwachtig werd als ik GD mocht zijn 😉
Je kaartjes met de leuke sketch zijn erg mooi en ik wilde je heel hartelijk bedanken voor de hele mooie kerstkaart die ik gisteren mocht ontvangen, mooi model….ik ben er blij mee xx

Nelleke zei

Dank je wel voor de mooie kerstkaart die afgelopen vrijdag binnenkwam. Heel erg leuk! Fijne dagen gewenst. Groetjes Nelleke

Sarah zei

Dag Marja, wat mocht ik van jou een hele mooie kerstkaart ontvangen. Ik vind ze helemaal bij me passen met het engeltje van wol en vilt. Super bedankt xx