woensdag 29 april 2020

Feest bij onze buren

Vorige week hadden onze buren een klein feestje (kon niet groot in deze tijd 😃). Onze buurman had een lintje gekregen voor 40 jaar vrijwilligerswerk. Zo fijn dat wij een grote patio hebben die door iedereen gebruikt kan worden, er staan twee grote banken, heel gezellig. Dus dronken ze koffie met gebak met hun zoons. Een heel groot bouquet bloemen werd in de schaduw gelegd maar gelukkig had ik een paar weken geleden van onze kinderen ook zo'n groot bouquet gekregen en kon ik ze de vaas daarvan even aanreiken (op afstand 😒) en te leen geven.
Natuurlijk wilde ik een kaartje voor hem maken maar het idee kwam maar niet tot maandagmorgen we de krant kregen en er een paar berichten instonden over "de lintjes", met een afbeelding.
Die heb ik uitgeknipt, op dun aslan geplakt, daarna op iets donkerder papier want anders schijnt de achtergrond van de krant er door heen en weer nam ik de kaart die we aan het begin van de lockdown van Daphne kregen als voorbeeld, dus Daph, weer gelift die leuke kaart, hij staat ook nog steeds op het kastje (ik heb even opgezocht maar Daphne heeft deze kaart niet op haar blog gezet dus ga ik straks zelf even een foto nemen)
Volgens Daphne moet ik hem linken naar "de Egel",  ik ga eens kijken of dat wil lukken.
(inmiddels gelukt dus)
Liefs en groetjes en blijf gezond.
 

10 opmerkingen:

Laurespage zei

Niets is leuker dan zo een persoonlijke kaart. Toppie !
Groetjes, laurette
En hou het gezond.

Angélique zei

Die is toch geweldig gelukt, super met de medaille erop en in het rood-wit-blauw.

Diny zei

Wat ontzettend leuk gedaan Marja....zo kwam je toch nog op een goed idee!
Groetjes Diny

Martha zei

Wat heb je dit goed bedacht Marja,
krijgt de buurman dus een dubbel lintje,
Daar zal hij vast blij mee zijn, heel vrolijk dit kaartje!
Liefs Martha

Elly zei

Het is een superleuk kaartje Marja!
Daar zal hij zeker heel blij mee zijn.
Groetjes Elly

Daphne zei

Ik vind het echt een hele leuke kaart mam, zooooo origineel bedacht en heel mooi gemaakt.
En..... goed dat je het gelinkt hebt bij de Egel, echt Hollands!

Jawel, met mijn kaart heb ik zelfs in de top 3 gestaan, het is al van een tijdje geleden, ik maakte er 2 destijds, bijna hetzelfde.

GerJanne zei

Heel leuk kaartje! Mooi voor en lintje. Zo jammer voor al die mensen dat het nu op zo'n manier moet. Maar de buurt heeft er aandacht aan besteed, dat is heel fijn voor de buurman. En dank je wel voor het meedoen bij ons van de Egel.

Annerieke zei

Wat een leuke kaart voor de buurman, een bijzondere gebeurtenis. Fijn dat jullie een patio hebben, voelt misschien toch wat veiliger dan nu op straat zijn? Hou je haaks hoor!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke toepasselijke kaart Marja, goed idee en mooi uitgewerkt.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
lieve groetjes Miranda (dt De Egel)

Nelleke zei

Ik vind je kaart super. prachtig hoe je het Hollandse thema overgebracht hebt op je kaart. En ook actueel gezien de lintjes regen. Dank je wel dat je met deze Hollandse uitdaging van de Egel meedoet. Groetjes, Nelleke