vrijdag 24 april 2020

Ach, vergeten en een heel oudje.

Doordat ik woensdag mijn kerstkaart van gisteren in de wacht had gezet, ben ik helemaal vergeten hem nog te linken naar 52 weeks to christmas. Jammer.
Maar nu het hele oudje.
Een aantal jaren geleden, geen idee hoe lang, had ik een kaartje gemaakt voor Jade, onze kleindochter. Het leuke was dat ik daar een strikje met knoopje op had gedaan dat van een sokje van haar was af gekomen. Maar, helaas, de tekst die ik op het bloemenrondje had gestempeld kwam er helemaal niet uit. De kaart bleef dus maar liggen en liggen en liggen, iedere keer kwam ik hem tegen en dacht dan: "hoe ga ik dit nu oplossen"?
Met een stempel liniaal zag ik het niet zitten want daar ben ik niet zo heel geweldig in. Gaat toch wel heel vaak scheef.
Van de week lag ik een keer wakker 's nachts en, ik weet helemaal niet waarom, kreeg ik een idee. Misschien had ik er wel over gedroomd of zo.
Ik heb de stempel op een stukje vellum afgedrukt, op de afbeelding gelegd en het uitsnijrondje er op, dat licht vastgeplakt en toen uitgesneden. Ik ben happy met het resultaat vond het niet erg dat de bloemetjes nu wat waziger zijn geworden.
Dus binnenkort gaat hij wel een keer de kant van Jade op.
Voor jullie een heel mooi weekend, liefs en blijf gezond.
Groetjes

7 opmerkingen:

Diny zei

Mat een mooie verhaal Marja....ik vind het een prima kaartje....leuk opgelost!
Groetjes Diny

Martha zei

Hoi hoi Marja
wat lief dat strikje dat het van het sokje van Jade is geweest!
heel mooi zoals je het kaartje hebt gemaakt en de tekst op velum hebt geplaatst!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha, leuk dat je 's-nachts op het ultieme idee kwam Marja. Het is een mooie kaart geworden en wat leuk dat het knoopje van Jade haar sok kwam. Deze kaart heeft geschiedenis;)
Lieve groetjes Miranda

!neke zei

Wat een leuk verhaal !
Mooie kaart !
Groeten Ineke

GerJanne zei

Oh dat is grappig!! Dat strikje had een van mijn dochters ook op ene sok of kniekousje en heb ik ook bewaard en een keer op een kaart verwerkt. Dat is een oud kousje hoor Marja, al van jaren en jaren geleden. Zo leuk om hem te zien en je kreeg een goed idee midden in de nacht!

Elly zei

Oh echt erg leuk zo zeg!!
Kan me voorstellen dat er snachts een ingeving kwam...ik heb dat ook weleens.
Maar deze heeft wel iets.
Groetjes Elly

Daphne zei

Wat leuk mam!!!!!!
Ik weet nog dat ze die sokjes had, 14 jaar geleden! Na 2 jongens kon ik me toen helemaal uitleven op meisjes kleding, inclusief sokjes.....alles zag er helemaal meisjes achtig uit.
Wat een mooie kaart!! Zo goed bedacht op het vellum.
Ik zeg het al vaker, 's nachts moet je slapen, maar als je zulle goeie ideeën hebt is wakker liggen niet zo erg.
Ik maakte toevallig woensdag ook een kaart met het stippen papier!