zaterdag 27 januari 2024

We houden vol.

 In januari 2020 zijn we verhuisd naar een kleinere woning. De twee dochters hebben geholpen met verhuizen en de daar aan voorafgaande werkzaamheden. Veel weg doen o.a. Toen we eindelijk  rust hadden brak covid 19 uit. Wat een nare toestand. De "meiden" hebben  toen heel veel voor ons gedaan en omdat het voorjaar was konden we gelukkig hier buiten op onze patio lekker even met elkaar kletsen en een kopje thee of koffie drinken. Daphne bracht steeds brood en lekkere dingentjes, zij hadden de Bakker Bart winkel nog, en Ariënne deed onze boodschappen. Goh, wat ben je dat eigenlijk snel weer vergeten. 

We misten het normale contact met elkaar wel maar Daphne bedacht iets. Ik zie haar nog zo staan bij de deur naar de lift, "mam, ik heb iets leuks bedacht, ik app je zo als ik thuis ben". En dat was dat we elkaar elke maand een kaart zouden sturen en om de beurt het onderwerp moesten verzinnen.  Dat werd met plezier ontvangen. Zoals jullie mee krijgen  vinden we het nog steeds leuk , en we sturen allebei dan ook een kaart naar Ariënne. Zij is weliswaar geen knutselaar maar hoort er wel bij natuurlijk.

Daphne mocht deze keer bedenken en zij wilde een echte winterkaart zien. Tjonge jonge dat heb ik geweten. Ik wist dat er nog mooie winterfoto's zijn van onze tuin bij het vorige huis maar waar...?? Gezocht op de computer enz maar niet gevonden en uiteindelijk maar iets anders bedacht tot.....Ed opeens met een paar foto's aan kwam "is dit iets Mar?" nou ja, dat waren de foto's die ik wilde hebben. ( Ed is bezig om onze 82 foto plakboeken in te korten. Hij is bijna klaar en heeft ze terug gebracht tot 19. Ook weer een opruiming.)

De foto's gaven als jaar 2006 aan en dat is leuk want toen is Jade in maart geboren en was het ontzettend koud, Ariënne en ik hebben het er nog steeds over op haar verjaardag "weet je nog, dat het toen zo stervens koud was?"  dus vind ik dit hele leuke kaarten om de winter weer te geven. Die met het de tuin gaat naar Daphne en de  andere naar Ar. Gaan jullie ook nog even bij Daphne kijken?


En sorry Daphne, ik plaatste het bericht toch wat later want papa moest eerst zijn verjaardag tompouce van de Hema activeren en dat lukte niet zo goed 😂😂

Allemaal fijne dag en liefs  

  

12 opmerkingen:

Anita van Deur zei

O Marja wat heb je dit leuk bedacht, mooi met de foto`s erop. Heb genoten van je verhaal erbij. Felicitaties voor je man een gezellige verjaardag gewenst.

Freubelmina zei

Leuk om het ontstaan van jullie knutselafspraak terug te lezen en wat een vreemde tijd was dat toen toch,bah!
Wat zijn je kaarten geweldig Marja, wat zullen de meiden opgekeken hebben en erg leuk dat je het jaartal erbij zette, missie weer goed geslaagd hoor! Een fijn weekend xx

Daphne zei

Ze zijn heel leuk en helemaal winter!
Ik weet nog dat ik met mijn dikke buik (zwanger van Jade) in de sneeuw liep en dat iedereen zei "kijk je wel uit, want jij, met je zwangere buik mag niet vallen hoor".
Ik weet ook nog dat de (mannelijke) verloskundige zei dat ik op tijd moest bellen als de weeën begonnen, want dat hij meer tijd nodig had om bij ons te komen, met zo'n pak sneeuw. Volgens mij was dat 3 Maart en natuurlijk begon het spontaan te rommelen in mijn buik.
Ik heb toen even een serieus gesprek gehad tegen mijn buik "luister baby, er ligt héél veel sneeuw, het is voor niemand handig dat je nu geboren wordt, dus blijf nog maar even lekker zitten", en dat deed ze..... tot 9 Maart, gelukkig 😊.
Goh, wat komen er ineens veel herinneringen boven bij het zien van
jouw leuke kaarten🥰

!neke zei

Heel leuk je kaarten ! Ook die van Daphne !
Je verhaal is ook leuk erbij !
groeten Ineke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om deze echt winterse foto's op je kaarten te verwerken Marja. Ik vind ze heel mooi geworden en ze maken ook herinneringen los lees ik wel ;)
Lieve groetjes Miranda

alma.heijenk@gmail.com zei

wat leuk dit begin van jullie knutsel afspraak terug te lezen.
mooie herinneringen.
groetjes Alma

GerJanne zei

Hihihi..... toch nog gelukt met de tompouce!?
Ik las het hardop voor aan Peter. Zo grappig...
En je kaarten zijn super mooi! En leuk dat al die herinneringen boven komen bij jullie allebei!

Angélique zei

Brrrrr, ik krijg het spontaan koud van jouw winterse kaarten. Ze zijn wel prachtig, wat een lak sneeuw lag er toen bij jullie! Heel mooie kaarten allebei, leuk dat ze zoveel herinneringen los maken.
Hebben de tompoucen gesmaakt?

Martha zei

Prachtige fotokaarten, Marja
En wat een superleuk verhaal erbij met mooie herinneringen ook het verhaal van Daphne die het zo leuk aanvult
Nog van harte met je man!
Liefs Martha

Colien zei

Heel leuke winterkaartjes, erg mooi!
En wat mooi dat er zoveel herinneringen boven komen bij het knutselen, dat maakt het extra bijzonder voor jullie.
grtz Colien

Wilma zei

Je hebt 2 hele mooie winterkaarten gemaakt Marja en wát 'n sneeuw toen! Je babykaartje was superleuk ook!....
Fijne dag vandaag.
GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

Rajani Rehana zei

Beautiful blog