zaterdag 25 november 2023

Uitdaging met Daphne

Deze maand was Daphne degene die de opdracht bedacht.  Het werd "maak een kaart n.a.v. een spreekwoord of gezegde. Daar gingen mijn hersen raders, volop aan de gang. Mijn schoonvader had als lijfspreuk "het is nooit zo donker of het wordt weer licht". Dat vond ik altijd een heel mooi gezegde dus daar wilde ik iets mee doen, Het  wilde echter niet zo vlotten in die radertjes in mijn hoofd. Ik ging iets anders doen en zocht in mijn notitieboekje daar kwam ik opeens weer een woord tegen dat ik een keer aan onze kleinzoon had opgestuurd als hart onder de riem of riem onder het hart. Het is Japans en het omvat een heel verhaal maar "men" heeft het terug gebracht tot  "alles komt goed" eigenlijk dus ook "het is nooit zo donker of het wordt weer licht".
Twee kaarten in een mum van tijd klaar, ook meteen maar geschreven en veilig opgeborgen want we hadden nogal wat onrust om ons heen met dokter bezoeken, fysio enz en wat klaar is is maar klaar. Gisteren moest Ed voor een staaroperatie en Daphne ging met ons mee omdat ik niet meer durf te rijden (helaas). Zij had haar kaart meegenomen en ik pakte meteen die van mij, ook voor Arienne nam ze mee want ze ging daar nog langs. 
's avonds bedacht ik me plotseling dat ik wel lekker alles klaar had maar geen foto's had gemaakt. Bah.
Uiteindelijk is het me gelukt om via Daphne en telefoon een foto te krijgen en gelukkig kreeg ik het ook voor elkaar om die te posten. De kaart voor Ariënne is hetzelfde dus die hoef ik niet ook te posten.

   
Zelf was ik verrast toen ik de kaart snel even bekeek, ik hou zo van die kleuren . Je moet het woord aan elkaar lezen.
Zo, opdracht weer vervuld, nu moet ik weer iets bedenken.
Mooi weekend voor jullie allemaal en liefs van mij.
 🙋

7 opmerkingen:

Daphne zei

Het is een hele mooie kaart mam, wat zeker ook komt door de mooie kleuren combinatie.
Dit zijn echt helemaal jouw kleurtjes hè. (Ik ben deze combinatie ook steeds meer gaan waarderen trouwens, aangestoken door jou)
Ik ken het woord niet, maar vind het, na het lezen van jouw uitleg wel heel erg mooi.
In je bericht schrijf je "hart onder de riem", wat ook een spreekwoord is en wat je dus had kunnen gebruiken haha.
Dank je wel voor deze kaart en op naar de volgende uitdaging.
Ik ben benieuwd!

Henriët zei

Wat een mooie kleurencombinatie maakte je voor deze kaart. Echt mijn kleurtjes. Jouw eerste spreekwoord "het is nooit zo donker of het wordt weer licht" komt uit een liedje van de Groninger zanger Ede Staal. https://www.youtube.com/watch?v=Hq5a6roXgig
Groetjes van Henriët

Diny zei

Ik denk dat mijn berichtje in je spam staat Marja!

Elly zei

superleuk gedaan deze kaart.
Groetjes Elly

karin zei

Mooie kleuren combinatie en goed bedacht deze spreuk.
Sterkte met de verzorging van je man, al kan je meestal al een dag na de staaroperatie al weer redelijk veel.
Groetjes,
Karin

Anita van Deur zei

Ook dit is een top kaartje en sterkte met alles.

Martha zei

Wat een leukerd is dit Marja
Practige kleurencombinatie
Leuk bedacht met die spreuk en vorige week tijdens de evergreen top 1000 kwam Ede Staal ook voorbij met zijn mooie liedje, het heeft nog nooit zo donker geweest....
Hopelijk je Ed alweer wat opgeknapt!
Ĺiefs Martha