zaterdag 28 oktober 2023

Laatste zaterdag van de maand.

 Dan is het de tijd voor mijn uitdaging met Daphne. Deze keer mocht ik bedenken en ik piekerde me suf. Nu had ik een tijdje geleden een leuke beschrijving van een mixed media kaart gelezen bij Henriët (haar post van 3 oktober)  en bedacht dat ik dat ook wel weer eens wilde gaan doen dus....de opdracht was: maak een kaart naar aanleiding van de beschrijving bij Henriët. Het grappige was dat Daphne net bij Henriët had geschreven dat zij zoiets zo moeilijk vond en het niet zo gauw zou maken. Ha, ha nu moest ze wel. Ik ging aan de slag met mijn distress inkt en het is dan zo leuk dat het toch altijd heel anders wordt dan het uitgangspunt.

Ik wilde persé de draadjes erbij want dat vind ik altijd heel moeilijk om te doen, vond het in eerste instantie niet zo geweldig maar de volgende dag had ik toch zoiets van "hm, best goed geworden". En wat bofte ik dat ik mijn lievelings vogeltjes nog had liggen, al een hele tijd en wat vind ik ze er goed bij passen.  Toen het dilemma, welke stuur ik aan Daphne en welke aan Ariënne (onze oudste dochter, zij krijgt ook altijd een kaartje) tot ik aan de onderkant van de kaart met de cijfers een 71 zag en Ariënne woont op nr 71 dus de keus was snel gemaakt. Ik vond dit erg leuk om te doen dankzij Henriët en er zal nog wel eens zo iets dergelijks van mij langskomen. 

Voor iedereen een heel mooi weekend en liefs.



9 opmerkingen:

Je@net zei

Erg leuke kaart geworden, Marja!

Diny zei

Wat een leuke opdracht voor Daphne....en natuurlijk ook voor jezelf Marja.....het zijn twee prachtige kaartjes geworden!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Angélique zei

Prachtige kaarten allebei! Ik zou dit een enorme uitdaging vinden, net als Daphne en zou er waarschijnlijk niets van bakken. Het is jou heel goed gelukt. Ik ga gauw bij Daphne kijken wat zij gemaakt heeft.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw Marja, wat heb je twee prachtige kaarten gemaakt met die schattige vogeltjes in vrolijke kleurtjes. Ik ben er weg van.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hahaha, jij bent me er eentje! Daphne voor het blok zetten. Maar het is je gelukt. ik ben al stiekem even bij haar wezen kijken.
Jouw kaartjes zijn heel gaaf. Die vogels zijn heel leuk en je achtergronden zijn heel erg mooi!

Martha zei

Prachtige mix media kaarten, Marjan
Wat een mooie exemplaren, mooie kleurtjes en de vogeltjes passen er zo mooi bij
Fijne dag liefs Martha

Daphne zei

Dit vogeltje past perfect op deze kaart mam.
Ik vind het een leuk dat jij de achtergrond met 2 verschillende stencils hebt bewerkt, zo krijg je toch al gauw een andere kaart.
En die draadjes, juist heel goed gedaan, vond ik meteen toen ik de kaart uit de envelop haalde.

Henriët zei

Wat een eer dat je mijn kaart gebruikte als inspiratie voor jullie uitdaging.
En wat heb je prachtige kaarten gemaakt. Ik vind ze zelfs mooier dan die van mij. Goed leukt dus weer deze maand.
Groetjes van Henriët

Wilma zei

Prachtige kaarten Marja, met je eigen achtergrondjes! Je mooie vogeltjes passen er perfect op.
Fijne zondag nog.
GROET, Wilma.