maandag 1 mei 2023

Even thuis

 Vrijdag zijn we naar de camping gegaan. In de regen, brrr eigenlijk helemaal geen zin maar ja er moet toch nog van alles ingericht worden willen we het een beetje goed hebben tot eind oktober. Niet dat we er zo lang achter elkaar heen gaan, het wisselt, we gaan als we er zin in hebben. Toen we er aan kwamen was het droog en zaterdag prachtig weer en 's nachts helemaal niet koud maar......van zaterdag op zondag....was het eerste wat Ed zei toen hij wakker werd: "we gaan vanmiddag naar huis!!" ha, ha, ik was het meteen met hem eens, we hadden het echt wel koud gehad. Gelukkig scheen wel het zonnetje en hebben we nog lekker tot een uur of 4 kunnen genieten, ik met een boek en Ed met "rommelen". En  nu weer een paar dagen lekker thuis. 

Ik had op facebook een  tutorial gezien van  Monique Eding voor Pronty crafts and Friends ( van 21 april) en ik dacht dat ik die zo maar eens even kon gaan maken.

Ha, ha, had ik gedacht. Altijd problemen met maten en meten enz. Deze was echt niet moeilijk hoor, gewoon een cardstock van 20 bij 20, door de helft, linker gedeelte diagonaal rillen en dan beplakken  met dp. "dat doe ik eventjes!!" dacht ik.

Zit ik toch met die kaart in mijn hand te kijken....."wat heb ik nu niet goed gedaan?? " Nou, duh...diagonaal vanuit de verkeerde hoek. Kaart opzij en iets anders gedaan.

Toch een paar dagen later bedacht dat het "zo" dus ook best kan. Ik had de roze vlinder die ik niet had gebruikt op mijn kaart die ik 28 april heb geplaatst ook nog liggen en heb er toen maar dit mee gemaakt.

Nu geloof ik dat als je de kaart wilt plaatsen in hun groep op FB je dan materiaal moet gebruiken van Pronty C en F, daarom laat ik hem maar mooi hier staan met dank aan Monique.

Zelf ben ik niet helemaal tevreden met deze creatie, vind hem wat saai maar het moet maar zoals het kan.

Dan wil ik nog een link doorgeven naar het model van de kaarten van mijn challenge met Daphne. Toen ik het bericht schreef, kon ik de tutorial niet meer terug vinden bij craft-sensations maar na even rustig na gedacht te hebben vond ik het weer. Dus Daphne, hier heb je hem dan.

Ik ben net gebeld door de orthopeed n.a.v van de foto die van mijn eerste knie is genomen en die ziet er prachtig uit, over 9 jaar krijg ik weer een oproep voor een foto😄, ik hoop dat ik dan nog in goede gezondheid leef. Ben dan 87. 😅

Fijne dag en liefs



8 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

leuke kaart hoor.
gr alma.

Angélique zei

Een gezellige kaart, mooie linder is erop geland.

Wilma zei

Je hebt er een mooie kaart mee gemaakt Marja. Leuk DP is dit en een erg mooie vlinder. Het heeft een hele frisse uitstraling zo.
GROET, Wilma.

GerJanne zei

Ha Marja, ik zie niet wat er verkeerd aan is.
Ik zie een heel leuke kaart! Maar nu ken ik de kaart van Monique die jij bedoelt ook niet...dat scheelt natuurlijk!
Het wordt wel weer warmer eind van de week...dan gaan jullie vast weer richting camping.

Freubelmina zei

Ik zie ook een hele mooie kaart hoor Marja, mooie kleur ook.
Het weer wil niet echt vlotten en we zitten al in mei…
Fijn dat de foto goed was,lekker van genieten xx

Elly zei

Je kaart is heel mooi. Ja het is balen met het weer..
Groetjes Elly

Martha zei

Wat een leuke vlinderkaart, Marja
Ja met het weer wil het niet echt vlotten en vrijwillig koukleumwn moet je niet willen, maar ik las van de week dat Nederland wel een hittegolf gaat krijgen, alleen wanneer...?
Ha bedankt voor het delen van die link, daar ga ik vast ook gebruik van maken
Wat fijn dat het met het met je knieën zo goed gaat!
Liefs Martha

Nelleke zei

Brr koud hebben op de camping is ook niet alles, dan ben je toch het liefste thuis. Het model kaart is zeker leuk, wat je schrijft dat je wat mist is misschien dat je alles hetzelfde papier hebt gebruikt, de vlinder staat echt wel te shinen op de kaart. En nogmaals die kaart proberen te maken toch? groet, Nelleke