maandag 11 mei 2020

De dagen vliegen voorbij.

Ondanks deze nare periode in, ik denk wel ieders leven, vliegen de dagen hier voorbij. Komt ook wel een beetje door het mooie weer want daar genieten we wel van. We kunnen 's morgens heerlijk op onze patio zitten en in de middag kunnen we verhuizen naar het balkon aan de achterzijde maar die voor ons aanvoelt als voorzijde. Het balkon grenst aan de kamer maar ligt aan de straatkant die dan weer Rozenweg heet en ons adres is weer Ridder Zwederlaan omdat daar de brievenbus en beneden deur is gesitueerd. Ha, ha, snappen jullie het nog??
Maar laten we overgaan tot mijn kaart.
Een hele lange tijd geleden kocht ik op een beurs een stapeltje geruit papier, dat zag er zo leuk uit maar eigenlijk wist ik steeds niet wat ik er nu mee zou doen. Hoewel, ik heb er eens een paar kerstkaarten mee gemaakt, die waren wel aardig geworden.
Nu vind ik altijd de zwart/wit creaties van Godelieve altijd zo leuk, zij plaatst ze in het weekend geloof ik. Ik probeerde dat ook wel eens maar was er dan zelf niet zo gecharmeerd van dus ligt het ik de bewaar bak.
Maar, een paar weken geleden was ik zo leuk aan het stempelen en bedacht dat ik mijn lievelingsbloem wel eens in het zwart kon doen en daar dan iets mee maken. Opeens zag ik het ruitpapier op mijn kastje liggen en, voila, kaart gemaakt, helemaal niet zwart /wit maar met rood.
Toen hij klaar was vond ik hem echt niet leuk, dus weggelegd. Echter, het blijft dan spoken in mijn hoofd dat is vast wel herkenbaar bij jullie ook.
Opeens dacht ik: "oké als ik nu eens die bloem gewoon rood stempel, misschien is dat beter".
Zo gezegd, zo gedaan en ik vond hem wel beter. Ik heb er nog geen tekst bij kunnen bedenken, misschien moet ik wachten tot er zich een of andere gelegenheid voordoet waarbij ik hem kan gebruiken, geen idee waarbij, of misschien een kerstkaart??
Voor nu maar weer veel liefs en blijf gezond. groetjes
.

10 opmerkingen:

Elly zei

Vind je kaartjes erg leuk!
Groetjes Elly

Rosina zei

Heel leuk deze 2 kaartjes Marja...zo mooie die geruite achtergrond, en ook een super gave bloem erop...
groetjes Rosina

Angélique zei

Ik ben gek op rood, maar vind toch de zwarte bloem (die bij mij jeansblauw lijkt) mooier. Maar kan allebei prima. Nog een mooie tekst erbij stempelen en hij is helemaal goed. Misschien als bedank-kaart, of ik-denk-aan-je-kaart, beterschapskaart of succeswens.

Crealice zei

de rode bloem fleurt de kaart inderdaad op. Leuke tekst erbij zou ik zeggen. Misschien heb je een tekststans met iets liefs. Lekker kort en krachtig.

Martha zei

Mooie kaarten, Marja!
Ja soms wordt je geïnspireerd en als je het hebt gemaakt valt het tegen, dat heb ik ook meerdere keren, maar meestal met een persoonlijke draai eraan komt het weer goed, zo ook bij jou! Beide kaarten erg leuk!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee mooie kaarten Marja en bloemen kunnen voor zoveel gelegenheden vind ik. Persoonlijk vind ik die met rode bloem geschikt voor een vrolijke gelegenheid en met de zwarte bloem iets serieuzer. Altijd handig om op voorraad te hebben.
Lieve groetjes Miranda

!neke zei

Beide zijn heel leuk !
Tekst erbij en klaar !
Groeten Ineke

GerJanne zei

Heel leuk! Dat ruitje doet me denken aan een geurtje! Burberry! Misschien kun je Ed verrassen voor vaderdag met een geurtje en dit bijpassende kaartje... ;-)

GerJanne zei

p.s. hij is natuurlijk niet jouw vader.... maar als hij weer geopereerd gaat worden, is ook zo'n gelegenheid om hem extra te verwennen....

Anneke zei

Allebei mooi, maar de bloem is dan ook één van mijn favoriete stempels :)
Tof ruitje ook. Heel geslaagd!