zaterdag 20 januari 2024

Ik ben oud-oud tante geworden.

 Dat was me van de week wel even een consternatie. De dochter van de zoon van mijn zus was zwanger en ze verwachtte haar kindje omstreeks 9 maart. Dat vonden we leuk want "onze" Jade is 9 maart jarig en Daphne 10 maart dus we keken er naar uit wanneer het nieuwe wereldwonder geboren zou worden. Maar dit kleine mensje had een beetje haast en bedacht dat zij afgelopen maandag lang genoeg in de buik van haar moeder had gezeten en nu wel eens wat van de wereld wilde zien.

We kregen maandagmorgen een berichtje dat a.s. mama opgenomen was in het ziekenhuis en dat de baby er aan zat te komen. Het was best een spannende dag, telefoon naast me op mijn werktafel en elke minuut dachten we aan haar.

Uiteindelijk is het meisje rondom 18.00 uur geboren en gelukkig gaat het goed met haar. En wij zijn nu oud-oud oom en tante. Hoe heet zo iets eigenlijk? Over-over oom en tante?

Mag de pret niet drukken en snel heb ik met mijn nieuwe blok van de Ac-T twee kaartjes gemaakt. Helaas vond Daphne gisteren het kaartje voor de opa en oma te veel een jongetjes kaart en toen ik vanmorgen nog een keek vond ik het zelf ook. Kaart was al beschreven dus ik vond het zonde om hem niet te gebruiken dus heb ik dan toch maar hetzelfde plaatje gebruikt als op het kaartje voor de papa en mama, ik had niets anders meer.

Fijn weekend en liefs 




10 opmerkingen:

Je@net zei

Super schattige babykaartjes, Marja!

!neke zei

Gelukkig dat alles ok is met mama en baby !
Heel leuk je kaartjes !
groeten Ineke

karin zei

Proficiat oud-oudtante 😊 geen idee hoe je dat moet zeggen.
Heel leuk je kaartjes, en dat hoeft toch niet altijd roze te zijn. Prachtig gemaakt.
Groetjes,
Karin

Martha zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe achter achter achter nichtje, Marja
Wat fijn dat het goed gaat ondanks de te vroege gwboorte
Dank je wel vooor de lieve berichtjes op mijn blog!
Liefs Martha

Daphne zei

Nou ja zeg, geloof het of niet, maar ik heb zomaar 3 of 4 berichtjes gemist op je blog.
De kaart voor Dries heb ik vanmiddag even in het echt bewonderd. Mooi issie hoor.
Wat leuk dat je dit kaartje toch wat meer meisjesachtig hebt gemaakt door er een ander plaatje op te doen. Ze zijn super schattig, met die lieve meisjes Mylo, of beter Myla erop.

Angélique zei

Heel schattige kaarten allebei, echte babykaarten.
Niu, dat is wel een heel vlotte dame als ze nu al geboren wilde worden, spannend hoor! Gelukkig is het dus goed gegaan.

Elly zei

Gefeliciteerd, maar het zijn mooie kaartjes en het plaatje heeft toch een roze strikje, dus kan gewoon hoor.
Groetjes Elly

Freubelmina zei

Zijn 2 hele schattige meisjeskaarten, mooi papier en zulke lieve plaatjes.
Geen idee hoe je zoiets noemt ik vind namen voor familie relaties altijd een dingetje …
Een fijne zondag xx

Nelleke zei

Nou ouwe tante, deze zijn nu ik die zie, toch wel wat meisjesachtiger. Leuk geworden zo, altijd weer bijzonder een geboorte.
Maar wat ben je eigenlijk: ik ben ook oudtante van mijn neven en nichten die kinderen krijgen. Als die weer kinderen krijgen is het dan ouwe, ouwe tante? Hihi ik weet het niet. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Ha Marja,
Sjonge, je zus is dus overgrootmoeder...Peters zus is dat ook, bedacht ik me toen ik je verhaal las. ik heb me niet eens afgevraagd wat wij dan zijn, Volgens Peter houdt dan een keer op met benamingen. En als ik op internet zoek kan ik er ook niets van vinden, maar oud-oudtante vind ik goed klinken. Of overoudtante, ook leuk ;-)
Je kaartjes zijn leuk en zeker goed voor een meisje!