dinsdag 2 januari 2024

Diepte kaart

 Een tijdje geleden was ik bij de kringloop en vond daar een leuk, echt Hollands kaartje. Ik weet dat mijn schoonzusje in Londen erg houdt  van dit soort Hollandse  souvenirs dus kaartje gekocht en goed bewaard. Uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan tot ik tijdens de kerstdagen bedacht dat het wel leuk zou zijn om er een diepte kaart mee te maken voor haar verjaardag.

Zij is 13 januari jarig en het kaartje ligt al in de brievenbus want nu kon hij nog verstuurd met de kerstzegels. Ik heb haar telefonisch verteld dat ik dat zou doen en zij begreep het meteen want ook in Engeland zijn de posttarieven hoog en de bezorging belabberd. Ha, ha zaten we met z'n tweeën lekker te mopperen op "de post". 


Het leuke is dat ik ongeveer 42 jaar geleden eens  samen met Daphne en Ariënne naar Londen ben geweest (best een heel avontuur) en zij toen op de boot bijna zo'n zelfde beeldje voor mij hebben gekocht als herinnering, het staat nog steeds op de souvenir plank in onze kast, dat heb ik haar ook geschreven. De meisjes waren toen 12 en 14 jaar.

Verder nog maar een Nieuwjaars  wens en wel dat we elkaar maar weer veel mogen inspireren dit "schrikkel" jaar.

Liefs van mij.

Snel een foto gemaakt van het beeldje, lief hè.

8 opmerkingen:

Elly zei

Echt een leuke hollandse kaart, en die herinneringen altijd zo mooi ook.
Groetjes Elly

Martha zei

Wat een leuke Hollandse kaart, Marja
En die dieptekaart vind ik ook erg leuk!
Ah dat beeldje dat is een leuke heriinnering!
Liefs Martha

Angélique zei

Een heel leuke kaart en nog leuker met de foto van het beeldje eronder.

GerJanne zei

Ach wat superleuk! Dat beeldje....dat zijn de leukste souvenirs/herinneringen. Zo heb ik een klein vaasje in de keuken in de vensterbank staan. we woonden nog niet lang in Twello en Matthijs was door een paar jongens gevraagd mee te gaan naar de grote rommelmarkt van de kerk. Hij was 11 of 12. Toen kwam hij heel trots thuis met dat vaasje, voor mij gekocht, voor een kwartje. Dat zijn van die smeltmomenten...
Je kaart is trouwens heel leuk voor je schoonzus. Zeker als je weet dat ze Hollandse kaartjes zo leuk vindt.

Daphne zei

Dat zijn van die kringloop vondsten, die MOET je dan gewoon kopen.
Ik vind je kaart super leuk mam, helemaal met het verhaal erbij.
Dat van dat beeldje wist ik niet zo goed meer, haha, gek hè, voor jou heeft het en hele mooie herinnering, ik moet echt graven in mijn geheugen.

Freubelmina zei

Ooooh dit beeldje is echt exact hetzelfde als het kaartje ( wel net omgekeerd maar precies dezelfde popjes) TE lief!
Snap dat je deze niet kon laten liggen en wat zal je schoonzusje hier blij mee zijn!
En ja de post…..🤐

Wies zei

Mooie dieptekaart met dit Hollandse plaatje. Leuk dat je van dit kussende paartje ook een beeldje hebt.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke kaart en helemaal voor iemand die in het buitenland woont. Schattig dat beeldje, het lijkt er echt op.
Lieve groetjes Miranda