maandag 14 december 2015

Experiment.

Een tijdje terug,  omstreeks 19 juni kwam ik bij Willy van " gewoon doen"  een leuke post tegen over faux leather. Ik heb dat meteen opgezocht op pinterest en ben er mee aan de gang gegaan. Dat is al in de zomer geweest dus ik hoop dat ik het nog goed weet.
Je moet water vermengen met glycerine, daarmee kraftkarton inspuiten en het dan verkreukelen. Dit doe je een paar keer. Goed laten drogen en ik heb het daarna ingesmeerd met een varnish van de Action.
Het grappige was dat mijn  kraftkarton zich splitste in twee laagjes. Ik had dus zonder het willen opeens twee omslagen. Daar heb ik toen maar twee boekjes van gemaakt (hoewel.....de tweede is nog niet klaar, ik was zo blij dat ik de eerste af had dat ik geen puf meer had om verder te gaan met de andere, dat komt nog wel een keer). Toen heeft het een hele tijd boven  gelegen want ik wist niet wat ik er verder mee zou doen.
Afgelopen week ben ik een paar dagen op zolder geweest en heb een en ander opgeruimd, kwam ze weer tegen en opeens bedacht ik dat ik een stempel erop wilde zetten. Nu vind ik de rechter bovenhoek een beetje kaal, als er iemand een idee heeft wat ik daar nog zou kunnen doen, graag hoor ik het.
De binnenkant beplakt met een stukje stof van een oud jurkje, dat had beter gekund maar al doende leert men. Ik vond het wel een heel verrassend effect hebben dat faux leather, het lijkt net echt.


Wij hebben vandaag de kerstboom neergezet en de rest van de spulletjes door de kamer heen. We zijn er dus klaar voor.
Fijne avond allemaal en tot blogs maar weer.


4 opmerkingen:

Atelier Valerie zei

Ik vind het best mooi zoals het nu is ...
Misschien een kleine tekst erbij ...
Mijn idee dan ... Heel leuk gedaan hoor ...
Fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

Willy zei

Wat is het een prachtig boekje geworden Marja en helemaal niet kaal, juist mooi! Leuk dat je dit experiment bent aangegaan :)

Daphne zei

Oh, nu lees ik het al mam.
Wat leuk!!!!!
Dat wil ik ook ;-)

Ik vind het niet kaal, maar als jij dat wel vindt kun je er misschien zo'n metalen hoekje op maken?
Of inderdaad een tekst.
Mooi, ik zie het morgen wel.
Kus, Daph

Martha zei

Hoi hoi marja,
wat mooi,
dit wil ik ook eens gaan proberen zeg!!!!
Persoonlijk vind ik de omslag niet te kaal hoor,
de "kreukels"geven al genoeg, heel mooi gedaan!
Liefs van martha