dinsdag 22 april 2014

Samen knutselen.

Onze dochter Daphne en ik wilden al een hele tijd weer eens samen knutselen maar als we dan bij elkaar waren was er zo veel anders te doen dat we er niet aan toe kwamen.
Nu is het eindelijk gebeurd. Het grappige is dat we allebei voor het eerst een canvas wilden maken. Ik heb me suf gestudeerd op facebook en dergelijke. Ik ben op facebook lid geworden van de Mixed Media Art Club Holland en daar vind je heel veel ideeën.
Uiteindelijk bedacht ik dat ik maar eens heel eenvoudig moest gaan beginnen. Nu hadden Daphne en ik een canvas gezien met een heel goede uitleg bij Karin Joan en dat inspireerde ons tot onze creaties.
Het grappige is dat we helemaal los van elkaar al een opzetje hadden gemaakt. Ik kwam
bij Daphne binnen, zij was nog niet thuis en ik zag dat zij letters van klei had liggen. Ik dacht: "verhip zij heeft dezelfde tekst als ik gekozen!" Heel apart.
Zij heeft een langwerpige gemaakt en ik een vierkante. Zij had het canvas bekleed met gaasverband en ik met gekreukeld inpakpapier.
Ik heb het papier opgeplakt met zelf gemaakte mod podge en daarna 2 keer ingesmeerd met gesso. Toen 2 keer geverfd met muurverf, kleur 9010, de letters wel 4x in de gesso en daarna 2x met grondverf. Opgeplakt en nog een keer met muurverf er over het geheel heen.
Het hart heb ik gemaakt van een stuk dooskarton waar ik de voorkant van heb afgescheurd. Ook dat heb ik 1x met gesso gedaan en 1x met muurverf.
Met dank aan Karin Joan.
Nu nog een plekje waar ik het kan ophangen en ik ben tevreden. Op naar het volgende canvas. Dat wil ik toch iets uitgebreider.
Deze is dus van Daphne

en deze is van mij
Groetjes
 
 
 

6 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat grappig.... zo moeder zo dochter. Ik had het canvas van Daphne al gezien, maar die van jou is ook prachtig hoor. Daar vind je vast een erg mooi plekje voor.

Mariëtte zei

Super om samen met je dochter te knutselen. Het resultaat is prachtig! Groetjes mariëtte

Ingrid Reyners zei

Wat een mooi resultaat van een canvasdoek, super gemaakt, en erg leuk en gezellig om dit samen met je dochter te doen Marja. Groetjes, Ingrid..

Atelier Valerie zei

Prachtig ...
Fijne woensdag ...
Lieve groetjes Valerie ♥

Martha zei

Hoi hoi Marja,
geweldig leuk dat Daphne en jij dezelfde tekst hebben uitgekozen!
Appeltjes vallen dus niet ver van de boom hihih...
wat hebben jullie prachtige canvasjes gemaakt, leuk om te doen he!!!!
Geef het maar een mooi plaatjes in je "home"
Ik zal toch ook eens eventjes neuzen bij Karen Joan...
Groetjes van daatje

Karin Joan zei

Hoi Marja,

wat leuk om te zien hoe jullie versie geworden is. Ook ik raak daar weer door geinspireerd. Die van Daphne had ik al gezien. Maar ik vind het afgescheurd karton bij jou ook echt super! En het gekreukelde papier op de achtergrond werkt ook heel goed. Bedankt voor het doorlinken naar mijn blog.
liefs,
KJ