donderdag 22 oktober 2020

Boven water.

 Ja, dat zijn we weer, boven water.

Het camping seizoen is nu definitief ten einde, van de week hebben we de laatste dingetjes opgehaald en vandaag is Ed de voortent aan het opruimen. Het is toch wel een mooi seizoen geweest hoewel het wat laat kon beginnen. We hebben genoten van het mooie weer en zelfs onze oudste dochter is een paar keer komen logeren. Ik had heel weinig knutselspullen meegenomen en heb uiteindelijk heel weinig gedaan, wel heel veel boeken gelezen. 

Om weer een beetje in de knutsel flow te komen ben ik van de week  begonnen met maar weer een paar servetten te plakken o.a. deze kerstkaart.

Ik doe dat met vershoud folie en een strijkbout. Je legt het servetgedeelte op een stuk papier met daaronder de folie. Dan leg je er iets van papier overheen, ik  gebruik velletjes van zo'n notitieblok van grauw papier, en strijken maar. Oppassen dat je geen plastic aan je strijkbout krijgt natuurlijk. Het ging af en toe wel een beetje met :"mopper, mopper "maar het is toch gelukt en kijk eens wat een leuke sneeuwman. Ik heb hem ook nog uitgeknipt en verhoogd opgeplakt.

IK ga hem nog linken naar www.52weekstochristmas.blogspot.nl als dat me nog lukt.

Ik hoop dat het goed met jullie allen gaat, ik hoop weer wat meer te kunnen bloggen maar we zijn nu ook in ons huis bezig, dat is nog lang niet helemaal ingericht. We willen nog wat andere meubels kopen maar Covid 19 heeft een spaak in het wiel gestoken, ach er zijn ergere dingen in het leven.

Onze oudste dochter moest vanmorgen een coronatest ondergaan omdat een collega positief was getest, gelukkig was zij negatief dus gingen we weer door met ademhalen. 

Liefs voor jullie allen en tot blogs maar weer.


19 opmerkingen:

Angélique zei

Oh, wat is die leuk geworden! Een nostalgische kaart met een heel lief sneeuwmannetje.

!neke zei

Super leuk !
Groeten Ineke
DT52WTC

Laurespage zei

Een heel mooie sneeuwpop.Je kaartje,is Supermooi geworden !
Groetjes en hou het gezond.
Laurette

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Marja, leuk weer iets van je te zien. Wat een mooie kaart en die techniek die jij beschrijft die kende ik nog niet, toch eens proberen.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Martha zei

Ha die Marja, daar ben je weer!
Wat een leuk lief kerstkaartje met een leuke techniek gemaakt!
Heerlijk weee thuis te knutselen denk ik?!
Fijne dag liefs Martha

Anita van Deur zei

Super leuk kaartje.
Groetjes Anita

marijke zei

Wat heb je dat mooi gedaan! Ik ken deze techniek niet maar wel goed te doen denk ik! Het is een leuke sneeuwman en zo bij je kaartje een mooi kaartje geworden. Groetjes Marijke dt 52WTC.

Annerieke zei

Wat leuk weer iets van je te horen Marja, gelukkig ook alles nog goed bij jullie. Je hebt een mooie kaart gemaakt, deze techniek kende ik nog niet, ga ik onthouden en misschien eens uitproberen.
Groetjes, Annerieke

Rosina zei

wat een pracht van een kerstkaartje Marja...zo mooi deze sneeuwpop en een leuke techniek heb je ervoor gebruikt.
Fijn dat je toch lekker kunnen genieten hebt op de camping...
Het was ook vandaag best lekker weer hier.. en de komende dagen ook nog hoorde ik zojuist.
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Enny zei

Een heel mooie kaart met zo'n leuke sneeuwpop ! Hou het veilig ! Groetjes, Enny

Jantine zei

Oh ja, dat heb ik ook nog wel eens gedaan zo met servetten. Leuke sneeuwpop, Marja. Mooi kaartje.
Jammer dat het campingseizoen weer voorbij is.
Gezellig dat je meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

GerJanne zei

Hoi Marja,
wat leuk! Ik heb dat ook gedaan en heb er stap voor stap foto's van gemaakt om te aten zien. Maar wat ik gestreken heb is nog niet verwerkt tot een kaartje. Het is sowieso leuk om weer even wat van je te lezen hoor! EN te zien natuurlijk. Onze oudste dochter heeft wel Covid-19. Ook van een collega die positief was... Ze is er grieperig van en de reuk en smaak is weg. De koorts is gelukkig gezakt.

Elly zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt.
Groetjes Elly

Annemarie en Merit zei

wat een leuke kaart heb je gemaakt, met een leuke techniek....
Gezellig dat je meedoet met de wekelijkse uitdaging bij 52WTC.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

martina's kaartjes zei

het werd een leuk, gezellig kaartje in deze vintage kleurtjes
grtjs,martina DT 52 WTC

Kaartenkraam zei

Jaren geleden werkte ik veel met servetten maar nooit op kaarten eigenlijk. Met vershoudfolie...........wat een idee!!
Het is een hele leuke kaart geworden, met een nostalgische uitstraling.

groetjes van Ank

Wies zei

Fijn om weer een blogbericht van je te lezen Marja. Mooi dat jullie toch hebben genoten op de camping en dat je lekker veel hebt kunnen lezen.
De knutsel flow komt vast en zeker weer terug. Het begin is er in elk geval met deze kaart met leuke sneeuwman. Ja, met die servettentechniek heb ik ooit ook wel kaarten gemaakt. Je kunt er leuke dingen mee maken. Succes met de verdere inrichting van jullie huis.
Groetjes, Wies

Daphne zei

Ach wat een lieve kaart!
Ik had deze helemaal gemist, zal eens kijken of je wel in mijn leeslijst staat🙄.
Dus de sneeuwpop is een servet?
En die heb je met vershoudfolie op papier gestreken? Leuke techniek, bij Sarah zie ik dat ook wel eens, dat ze servetten gebruikt, maar weet nooit hoe dat werkt.
Hopen dat je weer wat vaker in blog land bent nu! Dat houdt nl in dat je ook weer meer kaartjes maakt😉
Tot gauw😘

Trijntje zei

Prachtige kaart erg leuk gemaakt met deze techniek. Fijn dat jullie zo genoten hebben op de camping. Groeten Trijntje