zaterdag 13 december 2014

Ook haken is soms leuk.

Op de blog van Valerie zag ik dat zij iets leuks had gehaakt rondom een houten gordijnring. Ik ben gaan zoeken op internet want ik begreep niet hoe zij die ring "om"haakte (heel eenvoudig natuurlijk , je moet het even weten).
Daar kwam ik tegen dat je het ook met een randje van een blik  kan doen.
Je hebt daarvoor een elektrische blikopener nodig die je bovenop het blikje zet maar ik bedacht opeens dat ik nog een opener had van mijn moeder die je ook bovenop het blikje zet en, joechee!! het ging, ik had net een blikje tomatenpuree opengemaakt.
Dus....aan de slag. Zo leuk joh maar...hoeveel steken zet je nou op??? de eerste is dus eigenlijk mislukt maar dochter Daphne vind het leuk dus heeft zij het nu.
Eerst heb ik het scherpe randje van het blikrandje wat platter gemaakt met een tangetje.

Had wat moeite met het bepalen van het aantal steken dus bij deze was dat te veel. Ik doe nu 51 steken op een ringetje van een tomatenpureeblikje.
Daarna ben ik verder gegaan en dit patroontje vond ik wat moeilijk dus een andere genomen, die ging ietsje beter.


 
en hierna nog meer en dat was een makkelijker patroon.


 
Afgewerkt met een lintje en ook aan Daphne gegeven. Nu nog een keer een gordijnring proberen, die heb ik ook nog.
Fijn weekend allemaal en groetjes Marja
 



11 opmerkingen:

Martha zei

Hoi hoi Marja,
leuk he dat haken!!!
jaren geleden deed ik dat ook en de omhaakte ringen maakte je aan elkaar vast dan kon je er een onderzetter van maken of raamhanger, deze versie van jou vind ik ook erg mooi, vooral die schulpjes erlangs, je zou het ook als fotolijstje kunnen gebruiken!!!
Liefs en veel plezier met haken, van Martha

Joanne kramer zei

Wat ziet dit er leuk uit! Heerlijk ontspannen he dat haken?! groetjes Joanne

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Marja, pas op hoor want het werkt verslavend dat omhaken. Het geef zo snel een leuk resultaat. Ik heb het geheel ook bij Valerie afgekeken en er nostalgische plaatjes en bedeltjes in gedaan..succes verzekerd hihi...Het gaat je al prima af toch?
Lieve groetjes Miranda

Atelier Valerie zei

Ze zijn super geslaagd hoor Marja ...
Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

Els zei

Wat een leuke ringen heb je gemaakt en dat kan natuurlijk ook zo verslavend werken.
Groetjes, Els

Rosina zei

Super leuk zijn deze gehaakte ringen Marja....KNAP gedaan!!!

groetjes Rosina

GerJanne zei

Sjonge, dat is leuk!! Ik vind die eerste ook erg leuk voor en vintage kaartje. Fotootje erin en wat dingetjes erbij en gaaf!!
Veel haakplezier nog!
GerJanne

Rensina Steursma zei

Wat een leuk resultaat!
Trouwens bedankt voor al je lieve reacties op mijn blog steeds.
Fijne zondag, Rensina

Willy zei

Ohh..wat leuk Marja, ik kan zelf helaas niet zo goed haken :(

AppleApricot Wen zei

Wat mooi!! En wat super leuk zo'n ring! Goed idee zeg! xx

Unknown zei

Wat leuk Marja, dit moesten wij vroeger op school doen.
Toen vond ik het verschrikkelijk maar als ik het nu zie lijkt het me wel weer leuk om weer eens te gaan maken. Je hebt me op een idee gebracht ;-)

groetjes, Joke