donderdag 30 november 2023

Kerstkaart 54

 Aan deze kaart zit een verhaaltje. Het stempeltje heb ik al heel erg lang en eigenlijk nooit gebruikt. Ik vind het wel een heel lief manneke, in gedachten noemde ik hem steeds Postman Pet.  Ik had bij Nelleke een kaartje gezien dat zij met de sketch van Cheerful sketches had gemaakt (haar post van 10 november) en werd daardoor geïnspireerd, ook omdat ik zo'n soort dp had. Maar.......het blauw van het cardstock en het dp paste niet mooi bij het manneke en toen Daphne dat ook beaamde heb ik daar maar een Sneeuwman op geplakt, toen vond ik het wel leuk geworden  dus Postman Pet bleef weer op mijn bureau liggen, zo zielig, hij lag daar al een week of drie, gekleurd en wel. Ja, ja ik weet het, eerst het dp  kiezen en dan het plaatje kleuren, ook dat heb ik van Daphne mee gekregen maar ja dat had ik niet gedaan.

Uiteindelijk heb ik me suf gezocht tussen al mijn blauwe cardstock en, echt waar, één zielig velletje kwam ik bij de allerlaatste zoekpoging tegen en dat paste. Blauw is net zo moeilijk bij iets kiezen als groen weet ik nu.  Daarbij van een heel oud blokje het dp en "Petje" heeft toch een bestemming gekregen.

en dan hieronder  nog de Sneeuwpop, die voelt zich ook heel happy. 
Kaarten link ik weer naar 52WTC
Gisteren ben ik voor mijn laatste controle bij de orthopeed geweest, er zijn foto's van  mijn knie genomen en alles zag er heel goed uit, arts was zeer tevreden en ik ook. Over 10 jaar (😂😂) krijg ik weer een oproep. Ha, ha ik hoop dat ik dan nog leef, dan ben ik bijna 89.

Fijne dag en liefs van  mij. 

 

14 opmerkingen:

anneke's creaties zei

het zijn 2 hele leuke kaarten geworden en idd wat kan het soms moeilijk zijn om de juiste kleur te vinden maar het is je goed gelukt.

groetjes anneke


Diny zei

Twee hele leuke kaartje heb je gemaakt met deze sketch Marja.
Soms is het best moeilijk om verschillend DP te combineren....vind ik ook hoor!
Mooi dat je zo'n goede uitslag kreeg!
Groetjes Diny

Martha zei

Heel leuk Marja
Mooie kerstkaarten heb je gemaakt, dat dilemma met dp is voor mij ook heel herkenbaar hihihi, maar perfect opgelost!
Van harte met je fijne uitslag, kun je ook weer goed fietsen?
Liefs Martha

Annemarie en Merit zei

Wat een dilemma was het met Postman Pet, maar gelukkig is het goed afgelopen...en inmiddels gelijk 2 kaarten verder, die sneeuwpop mocht gelukkig ook de kaart die uiteindelijk voor Postman Pet was.
Fijn dat alles er goed uitzag...10 jaar gaan we gewoon voor!!!
Gezellig dat je er vandaag weer bij bent.
Fijne dag lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Jantine zei

Wat een mooie kaartjes, Marja. En ik heb ook wel eens iets gekleurd voor ik dp koos en tja, daar kun je mooi in vastlopen. Maar gelukkig vond je uiteindelijk passend papier en werd het een mooie kaart. Die met de sneeuwpop ook trouwens.
En fijn van je knie, altijd leuk als ze zo optimistisch roepen dat je over 10 jaar terug mag komen...wie weet!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn twee leuke kaarten geworden Marja en postman Pet staat te glunderen dat hij nu op een kaart mag staan hihi. Fijn dat je een goede uitslag kreeg dan weet je waar je het voor gedaan hebt. Gaat alles ook weer goed? Fietsen, wandelen?
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Antjes kaartcreaties zei

Wat een leuk plaatje is Postman Pet Marja. De kleur blauw staat perfect bij het mannetje en je hebt er een super leuke kaart meegemaakt. Ook de sneeuwpop is erg leuk.
Groetjes Antje

Anita van Deur zei

2 hele leuke kaarten met de mooie stempels.

Henriët zei

Die Postman Pet. Wat een schatje! Zo'n kaart zou ik meteen naar mijn vader sturen. Die is jarenlang postbode geweest.
Maar ook je kaart met de sneeuwpop mag er zijn. De sketch van Cheerful vindt bij jou gretig aftrek!
Groetjes van Henriët

Freubelmina zei

Nou maar goed dat Postman Pet een plekje kreeg want het is een mooie kaart en die van de sneeuwpop ook,super!
Fijn dat het goed gaat met je knie xx

GerJanne zei

Nou dat hoop ik ook Marja! Is toch geweldig dat de orthopeed dat zegt!
Je kaartjes zijn heel leuk! En wat een verhaal. Hahaha...en je hebt nu i elk geval papier gevonden wat erbij past!

Nelleke zei

Wat leuk dat ik jou inspireerde tot het maken van een kaart. Daar doen we het toch ook voor.en ja ik kleur ook nog te vaak en zoek er later dp bij. Maar dan wordt het wel moeilijker van. Deze kaartjes zijn leuk geworden, het was een mooie sketch om mee te werken, benieuwd wat er morgen weer komt. Groetjes Nelleke

marian zei

Nou maar goed dat je bent blijven zoeken naar dat juiste blauwe papiertje, want nu heb je toch dat leuke mannetje kunnen gebruiken. Het is een prachtige kaart geworden. Ook je andere winterse kaartje is erg mooi.
Groetjes van Marian.

joke zei

Dat is mooi dat "Petje "toch een plekje heeft gekregen op je kaart, allebei heel mooi. Altijd fijn om te horen dat alles goed is met je knie, op naar de 89.
Groetjes Joke