zaterdag 13 februari 2021

Tomatenzaadjes

 Afgelopen zomer is Ed bezig geweest om op de camping wat tomaten te kweken. Het ging best goed maar het kon beter. Nu hadden we 9 weken een heel gezellig gezin uit Friesland op ons veldje staan en die hebben een volkstuin, twee zelfs geloof ik. Dus kregen we af en toe wat groente binnen geschoven. O.a. paarse sperziebonen, die had ik nog nooit gezien en als je ze kookte werden ze gewoon weer groen. Maar.. "Jan" had ook veel verstand  van tomaten kweken. Hij vertelde dat Ed niet de goede plantjes had gebruikt. Hij beloofde dat hij deze winter zaad zou opsturen dan zou Ed daar al vast mee kunnen beginnen.

Toevallig hadden we het daarover van de week en tot ons genoegen lag er eergisteren een enveloppe in de bus met daar in twee zakjes tomaten zaad en een gezellig briefje erbij.. Zo leuk. Het was so wie so leuk want daarbij nog twee enveloppen, één met een bedankje van Martha voor de verjaardagskaart voor Saartje (was echt niet nodig hoor Martha maar wel erg leuk) en één met een verjaardagskaart voor mij van Annerieke, bedankt Annerieke, hij staat te pronken op de kast kan ik er  de hele week al vast van genieten. ik had er niet aan gedacht om hem weg te leggen tot volgende week 😂 . Dus dat was gezellig, zo krijg je nooit post en zo drie tegelijk.

Voor "Jan" heel snel een kaartje gemaakt om te bedanken, de eekhoorn had ik nog liggen (zoals jullie misschien nog weten, wij staan op het Eekhoornveld) en de achtergrond ook, die had ik vorig jaar nog van servetten gemaakt. Al met al was het nog een gedoe want het was moeilijk om een goede "onder"



kleur en bij te vinden met wat ik in huis heb, van alles geprobeerd en uiteindelijk gekozen voor dit groene. Ik vond het mooi bij de eekhoorn passen en ook bij het gele cardstock. 

Ik heb net even een klein wandelingetje gemaakt maar deze gladheid, is niks voor mij, ik heb goede wandelschoenen en toch vind ik het eng dus heb nu geprobeerd met ijzers onder mijn schoenen, ging ietsje beter. Het is wel prachtig buiten.. Ed is vanmiddag nog naar de IJssel gefietst en heeft mooie foto's gemaakt. We hebben een kennis die elke dag fietst en wandelt en hij zet ook hele mooie foto's op FB dus zo geniet ik toch mee met van alles. Daphne en haar man zijn met de twee jongsten  naar hun camping aan het Veluwe meer en daar zijn Mylo, zijn vriendin en Jade aan het schaatsen. Ik hoop dat ze niets breken. Jesse en zijn hond gingen niet mee want Lila wordt helemaal wild als de "kinderen" uit het zicht gaan.

Voor iedereen een heel mooi weekend verder en liefs en groetjes van mij.


  en dan ook nog maar even een foto van de IJssel

6 opmerkingen:

Martha zei

Ha wat leuk Marja
Mooi bedankkaartje heb je gemaakt!
Wij kregen vanmiddag jouw bedankkaartje echt lief!
Ja de matuur is prachtig he, wij hebben ook veel gewandeld ik ook met ijzertjes onder de schoenen, schaatsen doe ik niet meer, mijn botjes zijn te broos door de hormoonkuren de kinderen genieten er wel ban!
Liefs Martha

Angélique zei

Prachtige kaart! Ik ben dol op eekhoorntjes.
Nou, de Ijssel is ook kunstzinnig bezig geweest, heel creatief!

Daphne zei

Wat een gezellig bericht mam!
Ik had een hoop te lezen, zo leuk.
Wat leuk en lief, die tomaten zaadjes, ik hoop dat daar lekkere tomaten van komen, ik zou er ook wel wat willen (hint, hint😉)
Mooie kaart, die eekhoorn blijft leuk, zeker voor de camping vrienden van het eekhoorn veld.
Nog even, dan gaat het weer dooien, kan je weer veilig, ontspannen buiten lopen.
Hou vol!!

Elly zei

Je kaartje is heel leuk.
Ik ging net ook even iets in de brievenbus bij mijn vriendin en wel met de auto, het is ook zo glad op sommige stukken dat ik ook nog niet durf te wandelen wat we zondags altijd doen.
Maar ja dan de vlgd keer...
Groetjes Elly

Annerieke zei

Wat een leuk verhaal over de tomatenzaadjes, het moet nu goed gaan lukken met deze speciale zaadjes. Ja, ik had mijn kaart wel erg vroeg opgestuurd hè, ik dacht laat ik het maar doen voor de sneeuwperiode. Komt nu wel goed uit, want Henk heeft z'n pols gebroken en ben ik met wat anders bezig 😉. Nu kun je er wel lekker lang van genieten, hahaha. Je kaart met de eekhoorn is erg leuk, mooi gecombineerd. Wat een mooie foto van het ijs in het water, bijzonder om te zien.
Groetjes, Annerieke

Henriët zei

Leuke kaart voor de mensen van het eekhoornveldje van de camping. Hopelijk lukt het dit jaar wel met de tomaten.
De gladheid viel hier gelukkig mee. Maar morgen wordt het wel serieus glad als je de berichten mag geloven.
Prachtige foto!
Groetjes van Henriët