woensdag 4 maart 2020

Weer een paar Z-fold kaarten

Ik vind ze erg leuk, die Z-fold kaarten en zo makkelijk. Ik hoef er niet zo bij na te denken en toch zijn ze net even anders. Mijn hoofd is nog niet helemaal "op orde" na de verhuizing en al het gedoe rondom de operatie van Ed. Die gaat dus op 2 april opnieuw onder het mes omdat de niersteen te groot was en de urineleider te nauw, dat is het kort gezegd.
Hij is de laatste drie, vier weken helemaal niet zichzelf geweest, steeds koortsig en na de operatie erg ziek.
Gelukkig gaat het sinds gisteren weer wat beter en herken ik mijn "eigen"man (wervelwind) weer een beetje in hem. Laten we hopen dat het nu de goede kant op gaat en de tweede operatie weer goed doorstaan.
Nu de kaarten.
Ik heb een hele tijd geleden een setje papier gekocht bij Sostrene grene met bijpassend lint in een mooie taupe kleur. Daar jeukten mijn handen van maar ik wist steeds  niet wat ik nou wilde maken.
Uiteindelijk, ja hoor het lichtje ging weer branden en ging ik aan de slag. Uiteindelijk paste het lint er toch niet bij en heb ik dat maar wit gehouden, ha, ha. Ook de kaart vind ik niet zo geweldig, kleuren vallen me toch tegen dus moet ik nu een jarige vinden bij mijn kaart ipv anders om.
Er zit ook een groene variant bij en het papier is tweezijdig. Daar maakte ik een kaartje voor mijn neef en zijn vrouw van. Zij krijgen eind van de week een puppy dat ze een jaar lang gaan opvoeden en alles met hem/haar moeten ondernemen zoals reizen met openbaar vervoer op bezoek bij allerlei mensen en winkels want hij of haar wordt daarna opgeleid tot blinden geleide hond.
Ik vind het knap van ze, het lijkt me heel moeilijk om na een jaar weer afstand te nemen van het hondje.
Voor jullie maar weer veel liefs en groetjes

 

8 opmerkingen:

Joanne kramer zei

Fijn dat je man een beetje zichzelf is. Ik hoop dat de volgende operatie goed zal gaan...
Wat een leuke kaart is dit. Lijkt mij ook niks om na een jaar afstand te doen van een hondje, maar het is wel heel nobel. groetje Joanne

Rosina zei

Het is toch een prachtige kaart Marja...heel mooi vind ik toch deze taupe kleuren...en een super gaaf model is dit..
Hopelijk gaat het snel beter met je man...heel vervelend dat hij nu voor hetzelfde voor de 2e keer onder het mes moet...
Heel veel beterschap voor hem en sterkte voor jou ...hou je goed meis!!

groetjes Rosina

Sarah zei

Mooie kaarten , allebei!
Ik duim mee voor je man! X

Creatiels zei

Tweede hele mooie kaartjes vind ik. De kleuren vallen goed mee naar mijn mening.
Veel beterschap gewenst voor je echtgenoot.
Groetjes
Els

Daphne zei

Ze zijn leuk he mam, die Z Fold.
Ik heb er ook 2 gemaakt.
De eerste komt morgen op mijn blog, de 2de zaterdag.
Het zijn leuke modelletjes.
Goed idee om voor neef en nicht en kaart te maken, kan ik ook wel doen.
Wordt het een blinde geleide hond, of hulp hond?
Ik vind jouw beide kaarten erg leuk en wat denk je, ik ben bijna jarig, Haha, jarige gevonden!!

GerJanne zei

Ik vind het twee erg leuk kaarten. Ik denk dat ik er wel bij na moet denken hoor! Ik vind de tweede heel gaaf!
Jammer voor Ed, maar fijn dat hij zich nu beter lijkt te voelen...'t is nog best een poosje tot 2 april!

Martha zei

Hoi hoi Marja
Ik vind ze ook leuk deze Z-foldcards mooi gemaakt, begrijpelijk dat je hoofd nu niet zo staat naar knutselen, eerst verhuisgedoe en nu toch zorgen om Ed je man, veel beterschap voor hem!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Oef dat is vervelend dat je man nog een keer onder het mes moet Marja maar hopelijk herstelt hij dan voor 100% en gaat hij weer fit de zomer in :)
Je hebt mooie kaarten in dit leuke model gemaakt en ik vind de kleuren erg mooi, maar misschien had je iets anders in gedachten..
Lijkt mij ook moeilijk om na een jaar afscheid te moeten nemen van je hond, ík zou dit niet kunnen, petje af voor deze mensen.
Lieve groetjes Miranda