maandag 19 november 2018

Geïnspireerd.

Twee van mijn blogvriendinnen knutselen vaak samen en noemen het dan kletselen. Ik vind dat zo'n leuk woord en heb het overgenomen als ik met Daphne ga knutselen, kletselen dus,.
Maar goed, GerJanne en Nelleke hadden vorige week weer zon dagje of middagje en ik raakte zeer geïnspireerd door hun creatie. Die hadden ze gemaakt naar aanleiding van een tuturial van Willy Duit die weer stond op de blog van Rensina een vriendin van Willy's dochter (pffft wat een verhaal😂).
Ik ben er ook mee aan de slag gegaan en vond het erg leuk om te doen, alleen heeft Willy een vlinder ingesmeerd met babyolie zodat hij enigszins doorschijnend werd maar dat is mij niet gelukt. Ik had twee vlinders gemaakt maar ze bleven niet plakken dus toen maar zonder babyolie. Of eigenlijk had ik er drie gemaakt, één in dezelfde kleuren als de ondergrond en dat vond ik niet zo mooi.
Dus opnieuw stempelen en eigenlijk vind ik het wel mooi zo.
Bij Nelleke waren de opgeplakte postzegels verdwenen onder de gesso en bij mij zijn ze ook verdwenen onder de laagjes gesso en inkt.
Ik ga het nog eens proberen, vond het erg leuk om te doen alleen een spreuk erbij vind ik altijd wat moeilijk dus bij deze geen spreuk.
Bij deze, bedankt GerJanne, Nelleke en vooral Willy voor het delen.
Groetjes

10 opmerkingen:

Martha zei

Hoi hoi Marja
Wat een geweldig mooi kaartje heb je gemaakt
en wat leuk dat je zo bent geïnspireerd!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat is het leuke van bloggen vind ik..je raakt zo door elkaar geïnspireerd en vaak lijkt ook de wereld weer heel klein.
Je kaart is prachtig geworden Marja en ook zonder spreuk een plaatje. Prachtige vlinders...
Lieve groetjes Miranda

!neke zei

Super mooi !!!!
En hoe je aan je inspiratie kwam....leuk !

Daphne zei

Het was via de dochter van de buurvrouw haar zoon en die z'n vader was getrouwd met tante Sjaan en daar de broer van had een vriendin.....Die deelde ook een leuk filmpje mam😂😂

Wow.....Wat is dit mooi ge worden!
Morgen even meenemen hoor, dit wil ik in het echt zien!
Misscho en dat de vlinder, inclusief olie blijft plakken als je met een dot uit een lijmpistool plakt?
Kunt het altijd proberen.

Willy zei

Heel graag gedaan hoor! Erg leuk om te zien en lezen dat je geïnspireerd bent door mijn tutorial, ik vind je kaart prachtig!! Mijn vlinder was een print, geen stempel. In dat geval werkt het wel als je hem insmeert met baby olie, ik denk dat dat het verschil is.

Annerieke zei

Mooie kaart Marja! Knap hoe je hem gemaakt hebt met al die leuke technieken.

Nelleke zei

O WT gaaf Marja. Maakt niet uit wat er niet lukt, maar zo mooi om naar te kijken. Fijn dat je door pns geïnspireerd ben, wij werden ook weer via via geïnspireerd. Hoe mooi is dat. Groetjes Nelleke

GerJanne zei

Ja leuk he?? Jouw kaart is prachtig. En juist doordat je bij elkaar kijkt en geïnspireerd wordt ontwikkel je eigen creativiteit juist als je het niet precies namaakt, maar er eigen dingen aan toevoegt. EN trouwens Rensina was ook een klasgenootje van de dochter van Nelleke....hahaha. Grappig he?

Joanne kramer zei

Wat een super mooie kaart! Leuk om zo geinspireert te worden. groetjes Joanne

Atelier Valerie zei

Marja wat een prachtige kaart 😍
De vlinders hebben een speciaal effect 👍
Fijne woensdag ... liefs Valerie ♥