vrijdag 22 augustus 2014

Nog een leuk idee?

Natuurlijk zit ik weer veel te veel achter de com, eigenlijk moet ik gaan spelen met mijn nieuwe spulletjes maar oké, dit moet ik even laten zien.
Weer bij Willy zag ik iets leuks. Het is haar bericht van 2 augustus.
Zij heeft papier geschept van papier, huh...papier van papier????? Ja, gewoon tijschriftpapier.
Bij haar kun je dus de hele beschrijving terugvinden met foto's.
Ik was meteen enthousiast en ben ook aan de slag gegaan. Alleen ik had geen spatdeksel maar wel een stuk horregaas. Dat heb ik op een theedoek gelegd en daar mijn pulp op uitgedrukt en toen nog uitgestreken met een deegroller. Heel voorzichtig.
Dat op een plaatje van mdf gelegd (dat had ik eens van de buren gekregen) en dat een tijdje laten staan.
Na een tijdje een andere droge theedoek er weer over, een tweede mdfplaatje, keren het ietwat vochtig geworden mdfplaatje er af en natuurlijk ook de natte theedoek.
Dit nog een paar keer hehaald. Af en toe voelen hoe nat het nog was of eigenlijk of het al droogde. Spannend.
Even contact gehad met Willy hoelang dat ongeveer ding duren (1 dag en een nacht) en....voila
mijn eigen geschept papier is geboren.
Maar nu......................wat ga ik er nu mee doen??????? Geen idee, Willy heeft het heel leuk verwerkt, ik moet nog zien wat er van komt. Ik denk dat ik het wel met een laagje gesso of acrylverf gaan bedekken.
Een fijn weekend voor allemaal en tot blogs.

9 opmerkingen:

Rensina Steursma zei

Oh jij hebt het ook al gemaakt!
Vond het zo leuk bij Willy. En ook haar uitwerkingen ervan waren prachtig. Ben dus heel benieuwd wat jij ervan maakt :)
Lieve groet, Rensina

Unknown zei

Hoi Marja,
Wat leuk zeg dat je zo zelf je eigen papier hebt geschept. Ik heb het ooit eens bij een papiermolen (geen idee meer waar) gedaan en dan kon je later je papiertje ophalen. Je kon daar ook de prachtigste papiersoorten kopen zelfs met bloemblaadjes erdoor.
Ben erg benieuwd wat je er verder mee gaat doen maar dat zien we waarschijnlijk wel in een blogpost ;-)

groetjes, Joke

Willy zei

Super leuk te lezen dat het gelukt is Marja, ben benieuwd hoe je het gaat verwerken!

De Creakeet van Peet zei

Dat ziet er erg leuk uit zeg en het kriebelt hier ook om gelijk aan de slag te gaan, een paar jaar geleden had je van die mallen waar je dat papier in kon doen, kreeg je een soort embossing in je papier zeg maar. Ik zou denk ik de randen van je geschept papier wat met distress bewerken ( bruine tint) en dan in het midden een mooie tekst stempel afdrukken en als er plek is onderin een hoek een mooie stempelafdruk van bijv een vlinder of bloem en dit geheel verwerken op een kaart of leuk notitieboekje,....benieuwd wat het gaat worden maar jou kennende word het weer een bjoetie...knuf peet

Martha zei

Hoi hoi Marja,
ja ik heb het ook gelezen bij Willy,
leuk he dat experimenteren, ik ben ook zo nieuwsgierig van aard hihihi,
fijn dat het gelukt is! Ben benieuwd hoe je het papier gaat verwerken!
Liefs en groetjes van Martha

GerJanne zei

Hoi Marja,
het ziet er prachtig uit! Dat heb je goed beschreven trouwens.
En nu nog ideetje krijgen wat je ermee gaat doen. Ik kan me voorstellen dat je er goed over na wilt denken, want dit doe je natuurlijk niet elke dag....
Ik wacht met spanningaf...
Groetjes,
GerJanne

Els zei

Wat gaaf is dit gemaakt Marja en ga ik zeker ook eens proberen.
Ben nu natuurlijk ook heel benieuwd wat je ermee gaat maken.

Het klopt dat wij dat kabouter boekje gingen maken en wat jammer dat we elkaar toen nog niet kende.
Groetjes, Els

Diny zei

Wat knap dat je die mooie papier met zoveel geduld hebt gemaakt!
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken....krijgen we heus nog wel een keer te zien van je ...toch?

Groetjes en een fijn wekend,
Diny

Rosina zei

Wat een leuk idee Marja...Knap hoor om die uitdaging aan te gaan....Ook ik ben benieuwd naar wat je ervan gaat maken....

groetjes Rosina