zaterdag 27 augustus 2022

Dan is het al weer de laatste zaterdag van augustus.

 Vandaag is het de laatste zaterdag van de maand al weer. Gelukkig dacht ik er vorige week op tijd aan om een post te plaatsen. Uiteindelijk heb ik niet voor niets weer twee kaarten gemaakt  voor de uitdaging met Daphne. Deze maand mocht ik het bedenken en ik koos voor: "maak een kaart met iets van fruit en maak het niet te moeilijk" dat was een beetje eigenbelang want op de camping heb ik  niet altijd zin om te knutselen, ik lees daar veel meer en helemaal met dat warme weer.

Ik had wel al in mijn hoofd om zelf de achtergrond te maken met een stencil en eindelijk eens de stempel te gebruiken van die aardbeitjes. Die heb ik al heel lang en heel weinig gebruikt.

Toen ik de blokjes achtergrond had gemaakt, keerde ik de stencil om en legde die op een correspondentie kaartje, een beetje overheen gewreven eigenlijk alleen mar om te kijken wat het zou worden en kijk nou wat een leuk resultaat. Eerst wilde ik de blokjeskaart aan Daphne sturen maar die gaat nue naar Ariënne, onze oudste dochter die bijna altijd ook een kaartje krijgt omdat we het voor haar leuk vinden dat ze eens wat echte post krijgt.

Verder zit ik in "de molen" voor mijn tweede nieuwe knie, ik ben benieuwd wanneer in september ik een oproep krijg. 

Een heel fijn weekend voor jullie allemaal en blijf gezond.

Veel


liefs van mij

13 opmerkingen:

Wilma zei

Leuk om weer wat van je te zien Marja. Je hebt 2 prachtige kaarten gemaakt! Het DP onder de aardbeien staat mooi, dat groen! Knap gedaan, net zoals je achtergrondjes.
Fijn weekend verder.
GROET, Wilma.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuke, frisse, fruitige kaarten Marja en inderdaad geeft het gebruik van de "achterzijde" van het stencil ook een leuk effect. Lief die tekst..
Lieve groetjes Miranda

alma.heijenk@gmail.com zei

ha, wat een heerlijk fruit.
ik doe dat ook wel eens, stencil na gebruik iets nat sprayen en dan omkeren. krijg je een leuk negatief effect. zo verspil je ook minder inkt, hahaha.

groetjes Alma

karin zei

Mooie kaartjes met de aardbeien erop. Leuk die achtergrond.
Sterkte voor de operatie.
Groetjes,
Karin

Henriët zei

Hier ook al zulke vrolijke aardbeien kaartjes. Heel leuk met de achtergrond van inkt. Wat een goed idee om het stencil nogmaals te gebruiken.
Hopelijk komt de oproep voor de operatie snel en gaat alles net zo goed als met de eerste knie.
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Ze zijn heel leuk mam!!
Ik moest wel lachen, alletwee kozen we voor aardbeien, hihi, terwijl er toch echt heel veel meer soorten fruit zijn.
Ik vind de tekst zo leuk. Je schreef dat ik er even over na meest denken, maar ik snapte het meteen een inderdaad, het klopt terwijl je als je snel leest ook kan denken dat het niet goed is.
Leuk hè, elke maand weer.
Ik had er deze maand heel veel plezier in, want ik werd helemaal vrolijk van deze opdracht.
Ik weet ook alweer iets leuks, dat app ik je gauw, want als je een oproep krijgt voor de operatie heb je wel wat anders aan je hoofd. Fijn weekend verder, kus.

Angélique zei

Heel leuke kaarten, echt zomers. Leuk effect om het stencil op 2 verschillende manieren te gebruiken.

Freubelmina zei

Zo moeder zo dochter….beide aardbeien! Deze zijn ook erg gaaf geworden xx

GerJanne zei

Oh Marja, deze zijn leuk! EN die tekst is echt geniaal! Leuk dat je dat stencil op de kaart voor Daphne zo gebruikt hebt. Geeft een heel mooi effect vind ik.
Sterkte met wachten op de oproep. Je hebt gelukkig goede ervaringen met je nieuwe knie. Straks huppel je weer gewoon vrolijk rond als een jonge meid!

Martha zei

Wat prachtige aardbeikaarten, Marja
Heel mooi gemaakt en de afdruk van het stencil vind ik ook erg gaaf!
Fijne tijd liefs Martha

Elly zei

Jouw uitvoerig is ook mooi geworden!
Groetjes Elly

Sarah zei

Wat zijn ze leuk! Echt heel mooi van layout , kleur. Als ik een stencil gebruik probeer ik vaak met het negatief nog iets te doen door de verf of inkt die er aan hangt nog een functie te geven. Juist daarom vind ik nummer twee mooier. Het heeft iets bijzonders.
Ik hoop dat je snel geholpen wordt. Mijn mama ligt nu ook in het ziekenhuis, er moest iets gebeuren aan haar aders van haar benen, een vernauwing. Maandag rechts, vandaag links. Ze kloeg van loodzware benen en heeft een maand moeten wachten, dat was voor mij en haar een zware maand. Wachten is moeilijk en ze was heel ongerust of de operaties wel gingen lukken.
Jouw operatie is nog ingrijpender, veel geduld en succes xx

Antjes kaartcreaties zei

Wat een leuk effect geeft het omdraaien van het stencil Marja.
Het zijn twee heel leuke 'fruitige' kaarten geworden.
Groetjes Antje