woensdag 22 januari 2014

Hoe het begon.

Eens, een hele tijd geleden, is het allemaal begonnen met een cadeautje dat ik kreeg van Daphne.Het was een popje gemaakt van stof, opgevuld en als hoofd en handen en voeten  houten kralen.
Het popje zat op een bloempotje waarin een houten stokje was gestoken met daarbovenop een bol waar kleine vierkante lapjes in waren gestoken. Jullie kennen het vast nog wel.
Ik vond het zo leuk dat ik ook ben begonnen om popjes te maken. Jammergenoeg heb ik die allemaal niet meer maar deze stond nog steeds in mijn zolderkamer en opeens had ik zoiets van: hé die kan ik wel eens op mijn blog zetten.
Ik vond die kale kralengezichtjes niet zo leuk en begon er ogen neus en mond op te tekenen.
Dat leidde weer tot teken en schilder lessen wat ik ongeveer 15 jaar heb gedaan. Opeens was ik dat zat. Uit een mislukte aquarel knipte ik wel eens de mooie stukjes en plakte die op een kaart. Tja.....en toen is het begonnen. Ik vond dat er best wel iets meer van gemaakt kon worden en kwam op een kaartenbeurs terecht. Daar ontmoette ik Els AW die de ATC kaartjes introduseerde in Nederland. Ging aan de slag met ATC Kaartjes en kon niet meer ophouden. Inmiddels heb ik en bijna 1000 gemaakt. Maar op een gegeven moment ben ik ook kaarten gaan maken. Eerst 3d knipvellen gekocht, daar kaarten van gemaakt en nu met van alles bezig en zelfs een blog begonnen.
Ik laat jullie hier het popje zien. Dit is een van de eerste en gelukkig heb ik die nog bewaard.
Later zal ik wat ATC kaartjes laten zien.
Is het geen schatje?
Groetjes Marja

9 opmerkingen:

Nelly zei

Wat een schattig clowntje.

Leuk dat je die zelf gemaakt hebt.
Ik had vroeger ook zoiets wat er wel op lijkt.

Groetjes Nelly

Annemiek zei

Wat grappig hoe het dan loopt van een poppetje naar kaarten maken.
Ook ik heb vroeger veel van deze poppetjes gemaakt.

GerJanne zei

Ha Marja,
nou dat is zeker leuk zeg! Die popjes ken ik. Heb er ook wel eens een gekregen van een heel creatieve vriendin.
Ben ook wel nieuwsgierig aar je ATC kaartjes...
Groetjes,
GerJanne

Rensina Steursma zei

Oh wat een lief clowntje!

Rosina zei

Zo te lezen ben jij altijd wel heel creatief geweest Marja...heel leuk clowntje is dit en goed dat je het bewaard hebt....

groetjes Rosina

Dora zei

ja..die popjes herken ik hoor?.
ik vond het altijd erg leuk om te zien hoe dat werd gemaakt. en vooral hoe ze het gezichtje gingen schilderen.(braderieën)
erg leuk gemaakt.
en zo leuk dat je hebt geschilderd.
ben benieuwd naar je ATC-tjes...
fijne avond.
groetjes

Willy zei

Zeker...en leuk om te lezen hoe het allemaal kwam :) zulke popjes heb ik ook nog gemaakt toen ik zwanger was van onze oudste (zo'n 20 jaar geleden :))

Ingrid Reyners zei

Ja heel schattig zeg, mooi om te lezen waar het allemaal ooit begonnen is, en wat je al allemaal hebt gedaan. Groetjes, Ingrid.

Martha zei

Hoi hoi Marja..
Wat leuk dit popje, en wat gaaf dat je em een gezichtje hebt gegeven,
leuke herinnering!
Ja en knutselaar beginnen altijd ergens nietwaar,en daar zit altijd verloop in, in de loop der jaren verandert dat, maar je bent en blijft een creatieveling, dat geldt dus ook voor jou!!!
Knap hoor! en ben benieuwd naar je volgende herinnering...
groetjes van Daatje